ארה"ב: לפחות 20 הרוגים באירוע ירי במתחם קניות בטקסס

לפי דיווחים בתקשורת המקומית, 26 בני אדם נוספים נפצעו מהירי, שאירע בסניף "וולמארט" באל פאסו. אדם אחד נעצר בחשד למעורבות. "לא פחדתי ככה בכל חיי"

זמן צפייה: 01:24

לפחות 20 בני אדם נהרגו אתמול (שבת) מירי בסניף של רשת הכלבו "וולמארט", במתחם הקניות Cielo Vista בעיר אל פאסו שבטקסס. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, ישנם 26 פצועים. אדם אחד נעצר בחשד למעורבות בירי. על פי דיווחים ברשת CNN, היורה הוא פטריק קראסיוס, בן 21 מדאלאס. המשטרה הנחתה את הציבור לא להגיע למקום. ממשרד החוץ נמסר כי אין מידע לפי שעה על המצאות ישראלים בזירה.

Whatsapp Image 2019 08 03 At 2
היורה באל פאסו - על פי התקשורת המקומית

עד ראייה שנכח בזירה סיפר ל"פוקס ניוז" כי אמו נהרגה מהירי.

תיעוד מזירת הירי באל פאסו

עד ראייה שהיה במקום האירוע סיפר ל-ABC: "אנשים יצאו החוצה מכוסים בדם. נכנסתי לוול מארט וראיתי גופה על הרצפה עם פגיעה חמורה בראש".

תיעוד מחוץ לזירת הירי

עדה אחרת אמרה ל-NBC: "הגענו למקום כדי לערוך קניות לבת שלי, אמרו לנו לגשת לחלק האחורי של החדר חיכינו שם 20-30 דקות ולבסוף אמרו לנו לצאת. מעולם לא פחדתי ככה בכל חיי. מעולם לא הייתי בסיטואציה כזאת. שמענו צעקות, היו הרבה שוטרים שצעקו לנו להתכופף".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ירי נוראי באל פאסו. הדיווחים רעים מאוד, הרבה הרוגים. אנו עובדים עם הרשויות המקומיות ורשויות החוק. דיברתי עם המושל כדי להביע תמיכה מלאה של הממשל".


מושל טקסס התייחס בחשבון הטוויטר שלו לירי, וכתב כי הרשויות וכוחות הביטחון פועלים בשיתוף פעולה על מנת "לסיים את הטרגדיה הזאת באופן המהיר והבטוח ביותר".

תיעוד רגעי הירי 

מוקדם יותר השבוע שלושה בני אדם נהרגו באירוע ירי המוני שהתרחש ב"פסטיבל השום" השנתי בעיירה גילרוי שבקליפורניה, מדרום לסאן פרנסיסקו. 15 בני אדם נפצעו. לפי דיווחים, אחד ההרוגים הוא ילד בן שש.

הירי החל בסמוך לשעה 19:00 בערב שעון ארצות הברית, בעת שבפסטיבל נכחו מאות אנשים. על פי הדיווחים, עשרות בני אדם נוספים, ככל הנראה כמה עשרות, נפגעו. עוד דווח כי חשוד אחד נעצר והמשטרה מחפשת אחר יורים נוספים. לפי חלק מהעדויות, היורה שנתפס נהרג.

אירוע ירי בפסטיבל אוכל בקליפורניה
אירוע ירי בפסטיבל אוכל בקליפורניה | צילום: טוויטר

עדי ראייה שנכחו במקום דיווחו על נפגעים רבים, וסיפרו על רגעי האימה: "ברגע שהחלו חילופי האש כולם התפזרו, אנשים חיפשו אחר הילדים שלהם, פשוט שמענו רעש. אנשים צעקו, התחבאו והתכופפו". על פי דיווחים, כאשר נשאל היורה על ידי אחד מהנוכחים מדוע הוא עושה זאת, הוא השיב: "כי אני ממש כועס".

עדת ראייה נוספת סיפרה: "ממש מאחורי הדוכן שלי שמעתי ירי חזק, הם היו ממש מאחוריו. זה היה סיוט, הדבר המפחיד ביותר שעברנו".
בכמה תיעודים שהועלו לרשתות החברתיות נראים המשתתפים בפסטיבל נמלטים בבהלה מהמקום בזמן שקולות ירי נשמעים ברקע. קריסטיין סווין , שניגן עם הלהקה שלו על אחת הבמות כשפרץ הירי, סיפר לרשת הטלוויזיה CNN בטלפון: "חבר שלי ראה את היורה, הוא לבש חולצה ירוקה". אדם נוסף שניגן בפסטיבל הוסיף כי היורה היה גבר לבן בשנות השלושים לחייו.