סנדרס: "אשקול להשיב השגרירות לת"א; נתניהו - גזען וריאקציונר"

המועמד המוביל לראשות המפלגה הדמוקרטית תקף את ראש הממשלה בעימות שנערך בין המועמדים, והוסיף כי "אני מאוד גאה ביהדותי ואכפת לי מביטחון ישראל, אבל אי אפשר להתעלם מהפלסטינים"

זמן צפייה: 00:50

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020: המתמודד המוביל לראשות המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס, תקף הלילה (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעימות שנערך בין המועמדים. לדבריו, "נתניהו הוא גזען וריאקציונר ששולט בישראל".

עוד אמר סנדרס, כי אם ייבחר, הוא ישקול את האפשרות של החזרת שגרירות ארצות הברית לתל אביב. הוא הוסיף כי "אני מאוד גאה ביהדותי. חייתי בישראל כמה חודשים - אכפת לי מביטחון ישראל, אבל אי אפשר להתעלם ממה שקורה עם הפלסטינים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הטקטיקה החדשה-ישנה של גנץ: ניסיון לקחת קולות מהשמאל • פרשנות

המבוכה הדיפלומטית מאחורי הצטרפות שרה נתניהו לביקור בעומאן

התחזית: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפ'; ייתכן גשם מקומי

ברני סנדרס, אליזבת' וורן, פיט בוטג'ג ומייקל בלומברג בעימות המפלגה הדמוקרטית
ברני סנדרס, אליזבת' וורן, פיט בוטג'ג ומייקל בלומברג בעימות המפלגה הדמוקרטית | צילום: רויטרס

מנגד, מייקל בלומברג הצהיר כי אם ייבחר - לא יחזיר את השגרירות האמריקנית לתל אביב. בלומברג התייחס גם לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, והבהיר כי "הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא פתרון שתי המדינות. נשאיר את הגבולות הישראלים איפה שהם, אך מה שמחוץ לגדר - צריך לסגת".

אליזבת' וורן גם התייחסה ליוזמה המדינית של הנשיא האמריקני, ואמרה כי "לא אנחנו נקבע את התנאים לפתרון שתי המדינות, אבל זה הפתרון. הבעיה היא שטראמפ בחר צד - אנחנו צריכים לעזור לשני הצדדים". המועמדת הוסיפה כי מיקום שגרירות ארצות הברית תלוי היכן תהיה בירת ישראל, לדבריה, הישראלים והפלסטינים יקבעו איזו עיר תהיה הבירה.

מייקל בלומברג
מייקל בלומברג | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע ניצח סנדרס בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית במדינת נבדה, כשקיבל כמעט 50% מהקולות. במקום השני ניצב סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שקיבל כ-23% מהקולות, במקום השלישי נמצא פיט בוטג'ג, ואילו אליזבת וורן הגיעה למקום הרביעי. אל המקום החמישי הגיע טום סטייר עם ואת הרשימה סגרה איימי קלובשר עם כ-3% מקולות הבוחרים.

"הקמנו זה עתה קואליציה רב-לאומית, רב-דורית ורב-תרבותית שהולכת לסחוף את כל המדינה", אמר סנדרס בנאום שנשא בפני תומכיו בסן אנטוניו שבטקסס. "בשום קמפיין אין תנועה עניינית כמו שלנו וזו הסיבה הנוספת לכך שאנחנו הולכים לנצח בבחירות".

"טראמפ וחבריו חושבים שהם הולכים לנצח", הוסיף, "הם חושבים שהם ינצחו על ידי פילוג אנשים על בסיס צבע עורם, מוצאם, דתם או נטייתם המינית. אנחנו ננצח כי אנחנו עושים בדיוק ההיפך - אנחנו מחברים בין האנשים שלנו".

הנשיא דונלד טראמפ הגיב להתפתחויות בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "נראה כי לברני המשוגע הולך טוב במדינת נבדה. ביידן והשאר נראים חלשים ואין מצב שמייק הקטן יכול להתניע מחדש את הקמפיין שלו אחרי ההופעה הנוראית בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים. ברכות ברני, ואל תתן להם לקחת את זה ממך".