פריימריז המפלגה הדמוקרטית: ניצחון מוחץ לברני סנדרס בנבדה

הסנאטור מוורמונט ממשיך במומנטום החיובי, ולפי הספירה הראשונית נראה כי הוא זכה לתמיכתם של כמעט חצי מהמצביעים. ג'ו ביידן במקום השני, פיט בוטג'ג שלישי ואליזבת וורן במקום הרביעי

זמן צפייה: 01:58

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020: מתוצאות הספירה הראשונית של קולות המצביעים בפריימריז הדמוקרטיים במדינת נבדה שבארצות הברית עלה הלילה (ראשון) כי הסנאטור מוורמונט, ברני סנדרס, הוא המנצח הגדול עם כמעט 50% מהקולות. במקום השני ניצב סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שקיבל כ-23% מהקולות, במקום השלישי נמצא פיט בוטג'ג, ואילו אליזבת וורן הגיעה למקום הרביעי. אל המקום החמישי הגיע טום סטייר עם ואת הרשימה סגרה איימי קלובשר עם כ-3% מקולות הבוחרים.

"הקמנו זה עתה קואליציה רב-לאומית, רב-דורית ורב-תרבותית שהולכת לסחוף את כל המדינה", אמר סנדרס בנאום שנשא בפני תומכיו בסן אנטוניו שבטקסס. "בשום קמפיין אין תנועה עניינית כמו שלנו וזו הסיבה הנוספת לכך שאנחנו הולכים לנצח בבחירות".

"טראמפ וחבריו חושבים שהם הולכים לנצח", הוסיף, "הם חושבים שהם ינצחו על ידי פילוג אנשים על בסיס צבע עורם, מוצאם, דתם או נטייתם המינית. אנחנו ננצח כי אנחנו עושים בדיוק ההיפך - אנחנו מחברים בין האנשים שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערב: תיעוד מיוחד מאוסטרליה אחרי גל השריפות הענק

כחול לבן ליועמ"ש: חקור פרשת מניות רה"מ בחברה של מיליקובסקי

מהפכת הביטוח הדיגיטלי שמבטיחה להוזיל במאות שקלים את המחירים

 

הנשיא דונלד טראמפ הגיב להתפתחויות בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "נראה כי לברני המשוגע הולך טוב במדינת נבדה. ביידן והשאר נראים חלשים ואין מצב שמייק הקטן יכול להתניע מחדש את הקמפיין שלו אחרי ההופעה הנוראית בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים. ברכות ברני, ואל תתן להם לקחת את זה ממך".

בנאום שנשא בוטג'ג בפני תומכיו בלאס וגאס הוא בירך את סנדרס על הניצחון המסתמן, אולם ביקש כי "לפני שממהרים למנותו - יש לבחון באופן מפוכח מה עומד על כף המאזניים. סנדרס מאמין במהפכה שתשאיר בחוץ את רוב הדמוקרטים - כמו גם מרבית מהאמריקנים". לדבריו, התוכנית של סנדרס בנוגע למערכת הבריאות דוגלת בהסרת חופש הבחירה של האנשים בתחום הבריאות, ואף "כופה תוכנית ציבורית בין אם אנשים מעוניינים בה או לא".

פיט בוטג'ג'
פיט בוטג'ג' | צילום: רויטרס

טרם הכרזת התוצאות המלאות, דיבר ביידן בלאס וגאס, ואמר: "יש לי תחושה ממש טובה לגבי התוצאות. אני יודע שעדיין אין לנו את התוצאות הסופיות, אבל אני מרגיש ממש טוב. אתם יודעים שהתקשורת מכריזה מהר על אנשים מתים, אבל אנחנו בחיים ואנחנו הולכים לנצח".

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נבדה היא המדינה השלישית שבה נערך סבב הבחירות הדמוקרטי. כזכור, סנדרס כבר ניצח בפריימריז שנערכו בניו המפשייר, ואילו בפריימריז באיווה הוא הגיע לתיקו עם בוטג'ג. סנדרס צייץ עם היוודע על ניצחונו: "הניצחון שלנו הלילה הוא תחילת הסוף עבור דונלד טראמפ".