אדם נעצר בכנסייה בניו יורק כשהוא נושא 15 ליטר דלק ומצית

גבר בן 37 נעצר בכניסה לקתדרלת סנט פטריק בעיר כשבידיו מכלי דלק, מצתים ונוזלי הצתה, וטען כי הוא מנסה לעבור דרך המבנה כקיצור דרך. המשטרה: "לא ידוע המניע, אך הסיטואציה מדאיגה ביותר"

זמן צפייה: 03:16

גבר בן 37 מניו ג'רזי נעצר אמש (רביעי) בכניסה לקתדרלת סנט פטריק בניו יורק כשבידיו השני מכלי דלק, נוזל הצתה ומצתים. "קשה לדעת מה בדיוק היה המניע שלו, אך אני חושב שהסיטואציה הכללית, של אדם שנכנס לאתר איקוני כמו קתדלת סנט פטריק כשהוא נושא יותר מ-15 ליטר של דלק, שני בקבוקים של נוזל מצתים ומצתים - היא משהו שאנחנו צריכים להיות מאוד מודאגים לגביו", אמר סגן מפקד משטרת ניו יורק, ג'ון מילר, במסיבת עיתונאים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מילר הוסיף כי הגבר אמר למאבטח שעצר אותו שהוא מנסה לעבור דרך הקתדרלה על מנת להגיע לשדרות מדיסון בעיר, והוא נושא מיכלי דלק כי רכבו דורש תדלוק. אך המשטרה גילתה כי הדבר אינו מדויק לאחר שהרכב אותר ובו מיכל דלק מלא. "התשובות שלו היו לא עקביות ומתחמקות, למרות שהוא שיתף פעולה ושוחח עם החוקרים", אמר מילר.

האדם מוכר למשטרה, והיא בוחנת את הרקע שלו. זהותו טרם הותרה לפרסום. הקתדרלה, שבשל מיקומה מאובטחת בדרך כלל, הייתה פתוחה למבקרים בעת ניסיון ההצתה. מדובר בשבוע הקדוש ביותר עבור הקתולים ברחבי העולם.

עוד בחדשות 13:

תיעוד ממעוף הרחפן: הנזק האדיר בקתדרלת נוטרדאם שנשרפה • צפו

הגיבור של השריפה בנוטרדאם: רץ ללהבות כדי להציל חפצי קדושה

פעמוני הנוטרדאם נדמו: כך נראית הבוקר הקתדרלה שעלתה באש

שריפה בקתדרלת נוטרדאם, פריז | צילום: רויטרס

מעצרו של האדם מגיע רק כמה ימים לאחר השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז. בתיעוד ממעוף הרחפן שפורסם אתמול ב"דיילי מייל", ניתן לראות את הנזק האדיר שנגרם לקתדרלת נוטדראם בעקבות השריפה שפרצה בה ביום שני, וכילתה חלקים רבים מהמבנה. בתוך כך, ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ אמר כי "התכנון המחודש של הקתדרלה יהיה פתוח לארכיטקטים מכל רחבי העולם". בד בבד, רקטור הקתדרלה מסר כי היא תהיה סגורה לתקופה של חמש עד שש שנים. זמן קצר לאחר מכן, הבהיר דובר שירות הכבאות הפריזאי כי "איננו מודעים לשום עיכוב מצידנו לאחר שקיבלנו את התרעת השריפה הראשונה".

כזכור, השריפה שפרצה בקתדרלה גרמה לנזק לצריחי הכנסייה, חלונות הוויטרז' המפורסמים ומגדלי הפעמונים. מכבי האש של פריז הודיעו אתמול בבוקר כי השריפה כובתה לחלוטין, אך עדיין קיים חשש לקריסת המבנה. מוקדם יותר, פרסמה מחלקת כיבוי האש בטוויטר שמבנה הקתדרלה ניצל, כמו גם עיקר יצירות האמנות, שהועברו ללובר. דוברות הוותיקן כתבה בטוויטר כי "האפיפיור פרנסיס מתפלל עבור הצרפתים הקתולים, והאוכלוסייה הצרפתית שהלומה מהשריפה הנוראית" בקתדרלת נוטרדאם, ש"תמיד תהיה סמל לאחדות לאומית".

שריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז
שריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז | צילום: החדשות 13

פרנסואה פינו, האיש העשיר באירופה שבבעלותו תאגיד קרינג - שמחזיק במגוון מותגי יוקרה כגון ג'וצי ואיב סאן לורן, הודיע אתמול כי יתרום 100 מיליון דולר לבנייתה מחדש של הנוטרדאם. גם המיליארדר הצרפתי ברנרד ארנו שבבעלותו תאגיד היוקרה LVMH, הודיע כי יתרום 200 מיליון יורו לשיפוץ הכנסייה. "אנחנו מצטרפים לסיוע לטובת בנייתה מחדש של הקתדרלה היוצאת מן הכלל, שהיא סמל של צרפת, המורשת שלה והאחדות שלה", כתב ארנו בהצהרה לעיתונות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב בחשבון הטוויטר שלו בליל האירוע: "נוטרדאם שלנו עולה בלהבות. כמו כל אזרחי צרפת, אני עצוב הלילה לראות את החלק הזה מאיתנו נשרף". כמו כן, הוסיף מקרון: "הגרוע ביותר נמנע. הדליקה היא ללא ספק טרגדיה נוראית. אני רוצה להביע את צערי כלפי קתולים בכל רחבי העולם".