"ההחלפה הגדולה": הקונספירציה שמזינה את הטרור הגזעני בארה"ב

התיאוריה לפיה מיעוטים רוצים להחליף את השלטון הנוצרי הלבן, הופיעה במניפסטים של מבצעי הפיגועים באל פאסו ובדייטון. ב-2018, כל קורבנות הטרור הלאומני בארה"ב נרצחו ע"י אנשי ימין קיצוני

זמן צפייה: 04:29

טרור הנשק בארה"ב: ה-11 בספטמבר היה אירוע הטרור הגדול בהיסטוריה. הוא בוצע על ידי מחבלים אסלאמיסטים ונרצחו בו כמעט 3,000 בני אדם. אבל לפניו וגם אחריו, ארצות הברית סבלה וסובלת מטרור קיצוני של ימין של גזענים לבנים. כעת, ובמיוחד ברקע אירועי הירי האחרונים בטקסס ובאוהיו - ניתן לראות כי הוא נמצא בעלייה דרמתית.

פטריק קרסיוס, שביצע את הטבח באל פאסו, טקסס, השאיר אחריו מניפסט - ובו המילים שמופיעות גם במניפסטים של ברנטון טרנט, מבצע את הטבח במסגדים בניו זילנד, ושל רוברט באוארס שרצח 11 בני אדם בבית כנסת בפיטסבורג, פנסילבניה. המכנה המשותף, הוא שבכולם מופיעה הקונספירציה הגזענית והאנטישמית שנקראת "ההחלפה הגדולה" - רצונם לכאורה של מיעוטים - יהודים וגם מוסלמים, להחליף את השלטון הנוצרי הלבן ולהשתלט על אירופה או על אמריקה.

לפי הנתונים של הליגה נגד השמצה, כל ההרוגים מטרור בארה"ב בשנת 2018, כחמישים בני אדם - נרצחו על ידי אנשי ימין קיצוני, עלייה של עשרות אחוזים מ-2017. מאז שנת 2008, כ-75% ממעשי הרצח הלאומניים בארה"ב בוצעו על ידי הימין הקיצוני, וכ-25% על ידי האסלאם הקיצוני. מאז ה-11 בספטמבר, נרצחו יותר בני אדם על ידי ימין קיצוני לבן מאשר על ידי טרור אסלאמיסטי. חשוב להדגיש, כי רוב אירועי הירי ההמוני בארה"ב אינם נעשים ממניעים אידיאולוגיים, אך בשנתיים האחרונות - הטרור הגזעני מרים את ראשו עוד ועוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אמריקה נרקבת מבפנים": המניפסט הגזעני של החשוד בירי מטקסס

"נגד פלישה מקסיקנית": מתחזק החשד כי הטבח בטקסס הוא פשע שנאה

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

Popodt
כוחות משטרה מגיעים לזירת הירי באל פאסו, טקסס

כתבת CNN: "לבם של התושבים באל פאסו נשבר - אבל הם מקווים שיוכלו להמשיך הלאה"

כתבת CNN קמילה ברנל, סיפרה בריאיון לחדשות 13 כי "הירי באל פאסו נחקר כפשע שנאה וגם כטרור פנים ארצי. לא רק זה, הוא נחקר גם על ידי מדינת טקסס כרצח מדרגה ראשונה, וכאן בטקסס יש אפשרות של עונש מוות והרשויות עדיין בוחנות את כל פרטי האירוע ומנסות להרכיב את הפאזל. השוטרים עדיין נמצאים בזירה, חוסמים את הכניס ל'וול מארט' ויש עדיין הרבה מכוניות ששייכות כנראה לקורבנות, לרבים שהיו כאן אתמול ולא היו יכולים לאסוף את רכביהם".

כמו כן, אמרה: "לבם של תושבי המקום נשבר, הם מתוסכלים וכועסים - אבל גם מקווים שיוכלו להמשיך הלאה. הקהילה כאן מפוחדת, מתאבלת ושבורת לב, ואנשים כועסים כי הם לא ציפו לדבר כזה ולא רוצים לראות אירועים כאלה בעירם. זה מתסכל עבור אנשים רבים שרואים את המקום הזה כבטוח מאוד". הקהילה באל פאסו קשורה מאוד לקהילה במקסיקו, גם בשל הקרבה הפיזית".

כאמור, הבוקר עשרה בני אדם, בהם היורה שלבש אפוד מגן, נהרגו ו-26 נוספים נפצעו באירוע ירי בדייטון שבאוהיו. לדברי המשטרה, שוטרים מקומיים היו בקרבת זירת הירי והצליחו להשתלט על האירוע במהירות ולמנוע הרג נוסף. לצד כוחות משטרה רבים הגיעו למקום גם כוחות FBI. אתמול נהרגו לפחות 20 בני אדם וכ-26 נפצעו באירוע ירי במרכז קניות באל פאסו, טקסס, במה שהיה לאירוע הירי החמור ביותר שהתרחש השנה בארה"ב.