ארה"ב: שוטר ירה למוות בצעיר שחור - המהומות התחדשו

שוטרים שהגיעו לסניף של רשת מזון באטלנטה נקלעו לעימות עם בחור שכיוון לעברם אקדח טייזר. למרות שלפי תיעוד מהאירוע לא נשקפה סכנה לחייהם - אחד מהם ירה בו למוות. מפקדת המשטרה בעיר התפטרה

זמן צפייה: 01:40

אמריקה בוערת: צעיר שחור נורה הלילה (ראשון) למוות בידי שוטרים באטלנטה שבג'ורג'יה. מהומות פרצו בכמה מוקדים בארצות הברית. מפקדת המשטרה בעיר התפטרה.

תחילת האירוע כאשר שוטרים שהגיעו לסניף של "וונדיס" באטלנטה נקלעו לעימות עם צעיר שחור. הצעיר הוציא לעברם אקדח טייזר, והם בתגובה ניסו להשתלט עליו - עד שאחד מהם ירה בו למוות. זמן קצר לאחר המקרה התפרסם סרטון מהתקרית, המראה כי השוטרים ידעו איזה כלי נשק יש בידו של הצעיר וכי הם לא בסכנת חיים - אולם בכל זאת, כאמור, הם ירו בו למוות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: החייל שהגן על פלסטיני שהותקף ע"י מתנחלים – פעל כמצופה

מפקד המחוז הדרומי מודה: מתקשים להתמודד עם פשיעת הבדואים

פרשת הכדורגלנים והקטינות: השחקנים החשודים הוצאו לחופשה

בשל כך, במהומות שפרצו המסעדה הועלתה באש. אחד מהשוטרים הושעה מתפקידו, השני הושעה מפעילות מבצעית. "אני מאמינה באמונה שלמה שניתן להבחין באופן ברור בין מה שאתה יכול לעשות לבין מה שאתה צריך לעשות", אמרה ראש עיריית אטלנטה קיישה לאנס בוטומס, "אני לא מאמינה שזה היה שימוש מוצדק בכוח הקטלני. קראתי להשעות מייד את קצין המשטרה".

סניף רשת המזון המהיר וונדיז שהוצת באטלנטה בעקבות הריגת צעיר שחור בידי שוטרים
סניף רשת המזון המהיר וונדיז שהוצת באטלנטה בעקבות הריגת צעיר שחור בידי שוטרים | צילום: רויטרס

במקרה אחר, בלונג איילנד שבניו יורק, שוטרים תועדו תוקפים גבר שהשתתף במחאה במקום.

כזכור, ארה"ב סוערת מזה כמה שבועות לאחר תקרית בין אזרח אפרו-אמריקני לבין שוטר לבן, שתועדה והפכה ויראלית ברשת. תחילת הפרשה בתחילת החודש. אז, בעל עסק ממיניאפוליס התקשר למשטרה והתלונן על גבר אפרו-אמריקני ששוהה ברכבו. לטענת השוטר שהגיע למקום, העצור - פלויד, לא שיתף איתו פעולה כך שלא נותר לו אלא להשכיב אותו על הקרקע. לא זו בלבד, השוטר הניח את ברכו על הצוואר של העצור - עד שלבסוף נחנק למוות.

האירוע כולו תועד, ולאחר שהופץ ברשתות החברתיות צבר תאוצה וזעזע את הגולשים. בסרטון ניתן לראות בבירור את השוטר שם את ברכו על צווארו של העצור במשך דקות ארוכות ולא מרפה - למרות שפלויד חוזר ואומר שהוא "מתקשה לנשום". ככל שנמשך האירוע, קולו של הגבר נחלש עד שבסופו הוא כבר לא זז.

מהומות בארה''ב
מהומות בארה''ב | צילום: רויטרס

כשכוחות הרפואה הגיעו למקום הם נאלצו לקבוע את מותו של פלויד. הרשויות המקומיות הודיעו כי השוטרים שהיו מעורבים בתקרית הוצאו לחופשה בתשלום, ומפקד התחנה הפציר בהם לשתף פעולה עם החקירה.

קצין המשטרה הואשם ברצח מדרגה שלישית והריגה. ממסמכי האישום עולה כי הוא חנק את פלויד עם הברך שלו במשך שתי דקות ו-43 שניות אחרי שפלויד כבר היה ללא תזוזה.