גנץ: החייל שהגן על פלסטיני שהותקף ע"י מתנחלים - פעל כמצופה

שר הביטחון הגיב לאירוע האלים בחברון, שהופץ ברשתות החברתיות, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום". צה"ל יודע מי היו הפורעים והעביר את שמותיהם למשטרה

זמן צפייה: 02:39

שר הביטחון, בני גנץ, הגיב היום (שבת) על התיעוד שבו נראה חייל מגן על פלסטיני ממתנחלים בחברון שביקשו לתקוף אותו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".

בחטיבת גולני יודעים בדיוק מי הפורעים – מתנחלים מתל רומיידה שקיבלו חיזוק מתלמידי ישיבה. שמותיהם הועברו למשטרה, ובצה"ל מצפים למעצרים ולהעמדה לדין. עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג חלק מהחשודים, אמר כי  גרסתם היא "שהערבים התגרו בהם ורק לאחר מכן הפלסטינים פתחו מצלמה ותיעדו והתמונה היא חלקית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפקד המחוז הדרומי מודה: מתקשים להתמודד עם פשיעת הבדואים

לא מוותרת: בת ה-25 שניצלה מתסמונת נדירה – והתגייסה לצה"ל

פרשת הכדורגלנים והקטינות: השחקנים החשודים הוצאו לחופשה

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

אמש התפתח עימות פיזי בין גבר פלסטיני למספר מתנחלים, לאחר שאלו התגרו בו מילולית כשהלך סמוך לעמדת "הדס 9" בחברון. בתיעוד שפורסם נראה לוחם גולני ששמר בעמדה שראה את המתרחש, ורץ בניסיון להפריד בין הגבר לקבוצה.

הפלסטיני שהותקף, אבראהים בדר, סיפר לחדשות 13 כי "הלכתי אתמול ב-23:00 בלילה ברחוב בחברון, פתאום הגיעו מתנחלים והחלו להכות אותי. לפחות שמונה, אולי עשרה". לטענתו לא היו ריב או קללות לפני, והוא סיפר כי החייל "התערב די מהר, זו לא פעם ראשונה שזה קורה".

לוחם גולני מסייע לפלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים
לוחם גולני מסייע לפלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים

החייל עצמו ספג כמה מכות תוך האירוע אך הצליח להפריד ביניהם. הפלסטיני המשיך לדרכו תוך שהלוחם מלווה אותו ומשגיח שהעימות לא מתלהט בשנית. מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול בשעות הלילה, התפתח חיכוך בין ישראלים לפלסטינים בעיר חברון, במהלכו יודו אבנים והושלכו בקבוקים. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את האירוע במהירות".