הצפות בוונציה: מפלס המים עלה שוב; איטליה הכריזה על מצב חירום

ראש העיר המתויירת סגר את כיכר סן מרקו המפורסמת. על פי התחזיות גובה המים צפוי להגיע עד למטר ו-60 ס"מ. בזמן שבעלי העסקים אומדים את הנזקים - העיר הופכת לאטרקציה תיירותית עוד יותר

זמן צפייה: 01:48

שלושה ימים אחרי הגאות הגדולה בוונציה שהגיעה לשיא של חמישים שנה, וכשנראה היה שהעיר מתחילה להתייבש, מפלס המים עלה אתמול (שישי) שוב. על פי התחזיות גובה המים צפוי להגיע עד למטר ו-60 ס"מ, כמעט 30 ס"מ פחות מהמפלס ביום רביעי, אבל מספיק כדי להציף שוב את העיר. ראש העיר הודיע כי הוא לא לוקח סיכון וסגר את כיכר סן מרקו.

אמש גם נענה סוף סוף ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה לבקשתו של ראש העיר של ונציה, והכריז על מצב חירום. קונטה הודיע כי מצב זה "יאפשר להעביר את המימון הראשוני, במטרה לשקם את השירותים העיקריים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"חש בר מזל": ניצול מהתרסקות המטוס באנדים לפני 47 שנה – משחזר

בתום הצבעה: עצרת האו"ם האריכה את המנדט של אונר"א

שגרירת ארה"ב בקייב לשעבר העידה נגד טראמפ: "חשה מאויימת"

העיר ונציה מוצפת
העיר ונציה מוצפת | צילום: חדשות 13

ובזמן שהתושבים ובעלי העסקים אומדים את הנזקים הרבים שנגרמו מההצפות, ונציה שמתחת למים הופכת לאטרקציה תיירותית אפילו יותר מבדרך כלל. המוני מבקרים גודשים בימים האחרונים את האתרים הרבים ובראשם כיכר סן מרקו המפורסמת, שהפכה כבר מזמן לאתר המושלם לצילומי סלפי.

הרשויות בוונציה מקוות שהפרויקט שהחל להיבנות כבר ב-2003, יסתיים עד לשנת 2021 כמתוכנן, ויספק את הפתרון בדמות עשרות גשרים שיתרוממו בכל פעם שהמים יחלו לעלות באופן חריג. עד אז מקווים בעיר התעלות שיבואו ימים יבשים יותר, ושהחיים, יחזרו למסלולם.