"נשקפת לנו סכנה": גאות הכתה בוונציה - 85% מהעיר מתחת למים

בשל הנהר שמסביבו, אתר התיירות הפופולרי הוא יעד מבוקש. אולם, גלים גבוהים באזור שינו את פני העיר. 2 נהרגו. ראש העיר הודיע שיכריז על מצב חירום. "בכל פעם שמפלס המים עולה - הבית מוצף"

זמן צפייה: 02:19

מאז ומעולם הייתה ונציה אתר תיירות פופולרי, בעיקר בשל הנהר שמקיף אותה. אלא, שכעת הבתים הציוריים והרחובות העתיקים נראים קצת אחרת.

מאתמול (שלישי) מכה גאות בוונציה, בגלים גבוהים של כמעט 1.90 מטר. זהו הגל הגבוה ביותר שחווה העיר ב-50 השנים האחרונות, והשני בגובהו אי פעם מאז החלה המדידה, בשנות ה-20 של המאה הקודמת. "הבית שלנו נמצא בקומת קרקע", סיפר מרקו זמונאן, תושב המקום, "כך שבכל פעם שמפלס המים עולה - הבית שלנו מוצף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הירי לדרום נמשך: פצועה קל מפגיעה ישירה בבית באשקלון • ישיר

לאחר 17 שנות מאסר: עופר מקסימוב שוחרר מהכלא

עימות בין נתניהו לח"כים הערבים: "אתם מקדשים פשעי מלחמה"

הצפות בונציה
הצפות בונציה | צילום: רויטרס

הנזקים שנרשמו בינתיים כבדים. שני בני אדם נהרגו, כ-85% משטח העיר נמצא כעת מתחת למים, בהם גם כיכר סאן מרקו הידועה, בזיליקת סן מרקו ואתרים נוספים. אחד מההרוגים הוא תושב המקום שהוכה על ידי ברק בזמן שהשתמש במשאבת מים חשמלית, וכן אדם אחר שגופתו נמצאה בביתו.

ראש העיר לואיג'י ברוגונרו הודיע כי בכוונתו להכריז על מצב חירום, ודחק בממשלה לסייע לפני שיהיה מאוחר מידי. הוא אף האשים את ההתחממות הגלובלית במצב הכאוטי. "באמת נשקפת לנו סכנה של חוסר יכולת לטפל בעניין", אמר ברוגונרו, "אנחנו מבקשים עזרה מפני שההוצאות הצפויות הן רבות". עוד אמר ראש העיר כי "עלינו להישאר מאוחדים כדי להתמודד עם ההשפעות של שינוי האקלים".

מדענים רבים מזהירים כי אם לא יינקטו צעדים משמעותיים נגד ההתחממות האקלימית, מפלס מי הים יעלה ובעתיד הלא מאוד רחוק, אולי כבר בתוך מאה שנים, ונציה תשקע לחלוטין. הגאות שהציפה את הרחובות היום, אומרים רבים מהתושבים, היא קריאת ההשכמה של הטבע.