לאחר 17 שנות מאסר: עופר מקסימוב שוחרר מהכלא

אחיה של אתי אלון, שהורשע במעורבות במעילה בבנק למסחר בסכום של 250 מיליון שקל, השתחרר לאחר שהפרקליטות החליטה שלא לערער על קביעת ועדת השחרורים להקל בעונשו

זמן צפייה: 02:35

המעילה בבנק למסחר: עופר מקסימוב, שהורשע במעורבות במעילה בבנק למסחר בסכום של 250 מיליון שקל, שוחרר היום (רביעי) מהכלא לאחר שריצה 17 שנות מאסר. זאת, לאחר שאתמול החליטה הפרקליטות שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים משבוע שעבר לשחרר את מקסימוב.

בהחלטת הוועדה, שהתקבלה פה אחד, נכתב כי "חברות הוועדה סבורות כי לאור הימשכותן של השיחות הטיפוליות והתרשמותו של המטפל מהאסיר, לאור התמדתו היוצאת דופן בתהליך השיקומי ומחויבותו, נוכח התנהלותו החיובית בכלא ומחוצה לו לאורך שנים רבות, ללא צל של מעידה - חל שינוי משמעותי ברף המסוכנות. בחלוף שנה מההערכה האחרונה נמצא האסיר במקום אחר, ניכר בו שינוי ממשי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לרצח: שני גברים נורו למוות בחיפה ובג'לג'וליה • תיעוד

לבקשת חדשות 13: הותר לפרסום שם החשודה המרכזית בחטיפת התינוק

"דקר 11 פעמים": אלירן מלול הואשם ברצח אשתו מיכל סלה במוצא

עופר מקסימוב
עופר מקסימוב | צילום: חדשות 13

"לא פחות מכך, היוזמה האישית שנקט בה האסיר לפני כשנה להירתם לטיפול בהתמכרות להימורים בימי חופשתו מהכלא, מאחר שבין כותליו לא ניתן מענה לבעיה, מהווים קנה מידה מובהק לתהליך חיובי שעבר האסיר ולרצון כן לשינוי חייו ואורחותיו. אין מדובר בשנה או שנתיים אלא בתהליך רב שנים - האסיר הוכיח שהוא ראוי בעת הזאת לשחרור מוקדם", כתבו חברות הוועדה.

בתו של מקסימוב, נואל, אמרה לאחר ההחלטה כי "אחרי כמעט 18 שנה אני שמחה לראות את אבא בבית. אנחנו עם הפנים קדימה, וכל רצוננו כרגע הוא לחזור לחיינו הפרטיים והאישיים".

כזכור, בפרשה, אתי אלון, אחותו של מקסימוב, מעלה בכספי הבנק שעבדה בו בהיקפי ענק שהביאו לקריסתו. בסך הכל אלון מעלה בסכום של כ-250 מיליון שקלים, כדי לכסות על חובותיו של אחיה לארוגני פשע, בעקבות הימורים בלתי חוקיים.

אתי אלון בבית המשפט ברמלה
אתי אלון בבית המשפט ברמלה | צילום: עידו ארז

אלון הייתה מפקידה בידי אחיה צ'קים בסכומים שונים שנמשכו מחשבונה הפרטי בבנק ושימשו כהמחאת ביטחון. לבסוף מקסימוב התקשה לשלם את חובותיו עם הכסף שהעבירה לו אחותו, בשל חובה הגדול, שהתעצם לסכום של מאות אלפי שקלים. החוב בחשבונה של אלון בבנק, גרם לה להתחיל במעילת הבנק.

מסקנות החקירה ששימו כתשתית הראייתית להגשת תביעה אזרחית בסכום של כ-254 מיליון שקלים נגד 36 גורמים, בהם אלון, מקסימוב ואביהם, אנשי השוק האפור שקיבלו כספי המעילה, מנהלי הבנק, הדירקטורים ורואה החשבון החיצוני של הבנק בתקופת המעילה. ב-2002 הודתה אלון, שכסגנית ראש מחלקת ההשקעות של הבנק למסחר היא גנבה יותר מרבע מיליון שקלים מחשבונות של לקוחות הבנק במשך יותר מחמש שנים.

בסוף הפרשה הורשע מקסימוב בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה, קבלת דבר במרמה, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, עשיית שימוש במסמך מזויף ועשיית פעולה ברכוש אסור, ונדון ל-15 שנות מאסר, שנתיים מאסר על תנאי וקנס בסך שלושה מיליון שקלים. המדינה והנאשמים ערערו על גובה העונשים, ובית המשפט העליון פסק שיש להחמיר את עונשו של עופר מקסימוב ל-17 שנות מאסר, ולהותיר את יתר העונשים על כנם.

בקיץ 2016, לאחר 14 שנות מאסר, שוחררה אלון ואמרה כי "חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן. לא חשבתי שזה יקרה אף פעם". ועדת השחרורים ביקשה במהלך הדיון לשמוע מאלון מה היו הסיבות שהניעו אותה לגניבת הענק. על כך השיבה: "זה משהו מאוד מורכב - משהו שהיה חסר לי שדרך זה חשבתי אולי להיכנס למשפחה. לקבל את אהבת אבי ואחי משהו שאצלי לא היה סגור זה היה טמטום לא לחשוב מהראש".