דיווח בבריטניה: הלייבור כשלה בטיפול במאות מקרי אנטישמיות

ב"סאנדיי טיימס" דווח כי יותר ממחצית מהתלונות על שנאת יהודים בתוך המפלגה לא טופלו כלל; צלב קרס צויר בפולין על אנדרטה לזכר 2,400 יהודים שנרצחו בשואה

ג'רמי קורבין בועידת מפלגת הלייבור | צילום: רויטרס

מפלגת הלייבור הבריטית כשלה בטיפול במאות מקרי אנטישמיות בתוך המפלגה, כך עולה ממסמכים שחשף היום (ראשון) ה"סאנדיי טיימס". לידי העיתון הגיע החסן נייד ועליו דואר אלקטורני ומאגר נתונים חסוי, שעודכן לפני חודש, ממנו עולה כי מערכת המפלגה שאמורה לטפל בתלונות מסוג זה הופרעה על ידי עיכובים, חוסר נקיטת פעולה ואף התערבות ישירה ממשרדו של מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין. המסמכים חושפים כי חברי מפלגה שננקטו נגדם הליכים לאחר שפרסמו דברי שנאה ונאצה נגד יהודים ברשתות החברתיות, כגון "הייל היטלר", או "יהודים הם הבעיה" - לא הושעו מתפקידם. זאת אף שהתלונות נגדם התקבלו במפלגה לפני מעל שנה.

בדיווח של ה"סאנדיי טיימס" נחשף כי 454 מתוך 863 תלונות שהתקבלו במפלגה על אירועים אנטישמיים לא טופלו. מתוך 409 המקרים שכן טופלו, לא ננקטה פעולה כנגד 191 חברי מפלגה, 145 קיבלו אזהרה רשמית ופחות מ-30 הושעו מתפקידם.

אחד מבכירי איגוד העובדים בלייבור הוחזר לתפקידו לאחר שהואשם בשיתוף חומרים שתלו את האחריות לפיגוע ה-11 בספטמבר ב-"יהודי ישראל". במקרה אחר, בכיר במפלגה פסק כי ניתן להשעות מועמד למועצה מקומית לאחר שכינה את חברי המפלגה היהודים "מרגלים ציונים", אך החליט שלא להשעותו מכיוון שהוא "מועמד".

עוד כתבות בנושא:

חשד לפשע שנאה בארה"ב: צלבי קרס התגלו בבית כנסת באריזונה

אירוע אנטישמי בארגנטינה: מתפללים נפצעו בתקיפה בבית כנסת

מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין
מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין | צילום: רויטרס

לאחר חשיפת העיתון החליט ה-BOD, הגוף היהודי הגדול ביותר בבריטניה, לדרוש מהלייבור לחשוף את תהליכי העבודה שלו בטיפול בתלונות על חברי המפלגה. לאחר הפרסום, העבירה התנועה היהודית במפלגה הלייבור החלטה להצבעת אי אמון כנגד קורבין, ובמקביל תשקול להתנתק מהמפלגה. מזכ"ל התנועה היהודית בלייבור, פיטר מייסון, אמר לרשת "סקיי ניוז" שהחברים היהודים במפלגה "מתבוננים באימה" בתהליכים שמתרחשים בה. "אנחנו מקושרים למפלגה מזה 99 שנים, ונראה כי ההתקשרות בינינו מתקרבת לקצה", אמר. "קורבין הוא שאחראי להנהגת המפלגה ועליו לוודא שהיא מתנהלת באופן תקין – אנחנו נצביע על השאלה האם הוא ראוי להיות מנהיג המפלגה וראש הממשלה"

מהלייבור נמסר בתגובה כי שורות מתוך האימיילים הודלפו באופן סלקטיבי ואינן מייצגות את כלל התוכן שנמצא על ההחסן הנייד.

בתוך כך, פורום שיתוף הפעולה למלחמה באנטישמיות דיווח כי צלב קרס צויר על אנדרטה לזכר 2,400 תושבי העיר אוטבוצק שסמוכה לוורשה, שנרצחו באוגוסט וספטמבר 1942 בידי הנאצים ונקברו בקבר אחים במקום.

צלב קרב על אנדרטה לזכר יהודי צלב קרב באוטבוצק, פולין
צלב קרב על אנדרטה לזכר יהודי צלב קרב באוטבוצק, פולין | צילום: CFCA