אירוע אנטישמי בארגנטינה: מתפללים נפצעו בתקיפה בבית כנסת

כלי תקשורת מקומי דיווח שאישה שעברה סמוך למקום קראה "מוות ליהודים" ופרצה פנימה במהלך התפילה. גבר שהיה עמה דקר הנוכחים בסכין ופצע קל כמה מהם. "זה היה אירוע טרור"

מתפללים בבית כנסת, אילוסטרציה
מתפללים בבית כנסת, אילוסטרציה | צילום: getty iages

תקיפה אנטישמית אלימה אירעה ביום שישי בבית הכנסת "מקדש יוסף" בבואנוס איירס שבארגנטינה, שהביאה לפציעתם של כמה מתפללים, כך דווח בכלי תקשורת במדינה. האירוע התרחש במהלך תפילת ערב שבת, לאחר קבלת השבת, כשזוג אלמונים, גבר ואישה, עברו סמוך לבית הכנסת והחלו לקרוא הערות אנטישמיות לעבר המתפללים. "האישה פרצה לתוך בית הכנסת וצעקה 'מוות ליהודים, להרוג את היהודים'", סיפרה איבי שמר, אחת מעדי הראייה בזמן התקיפה - כך פורסם בכלי תקשורת מקומי.

המתפללים הצליחו להשתלט על האישה ולהוציא אותה מבית הכנסת, אך מיד כשהוציאו אותה, התקרב אליהם הגבר שהגיע איתה והחל לתקוף אותם באמצעות סכין, בשעה שקרא לעברם גם הוא הערות אנטישמיות. כמה מתפללים נפצעו קל כתוצאה מההתפרעות.

לעוד כתבות בנושא אנטישמיות:

חשד לפשע שנאה בארה"ב: צלבי קרס התגלו בבית כנסת באריזונה

"תמותי, כלבה יהודייה": כרזת השופטת גינסבורג הושחתה בארה"ב

מצבות שהושחתו בבית קברות יהודי במסצ'וסטס
מצבות שהושחתו בבית קברות יהודי במסצ'וסטס | צילום: herald news jack foley

התקרית האלימה הסתיימה לאחר שאחד המאבטחים של בית הכנסת ריסס על התוקף גז פלפל והצליח להשתלט עליו ביחד עם מספר מתפללים, בהם רב בית הכנסת, אוריאל הוסני, שנפצע במהלך בלימת התוקף ונחתך בידיו. "לא חשבתי שיכולה להתרחש כזאת תקרית. זה היה אירוע טרור, שרק ביחד עם המאבטח הצלחנו לעצור אותו. אנו מבקשים מהמשטרה לפעול לאבטחת בית הכנסת שלנו", אמר הרב לכלי התקשורת המקומיים לאחר המקרה.

לפני כשבועיים כ-30 מצבות בבית עלמין יהודי הושחתו במדינת מסצ'וסטס שבארצות הברית. בין היתר, רוססו על הקברים צלב קרס, וכן הכתובות "הייל היטלר", "היטלר צדק", ו-"אוי ויי, זו היא ארץ ה-MAGA ׁ(MAKE AMERICA GREAT AGAINׂ)", בהתייחסות ברורה לקמפיין הבחירות של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

השוטרים הגיעו למקום לאחר דיווח על רכב חשוד שהיה במקום במשך יומיים, וגילו כאמור את הקברים שהושחתו. נהג הרכב הצליח להימלט, והמשטרה מחפשת אחריו וחוקרת את האירוע. בין היתר, שתי מצבות הושחתו ונכתבה עליהן הסיסמה "יום החבל", המתייחסת לספר "יומני טרנר", שנכתב על ידי ויליאם לותר פירס, מנהיג תנועת "ברית לאומית", ארגון גזעני המאמין בעליונות האדם הלבן.