"לוזר": הנשיא טראמפ נחת בבריטניה - ותקף את ראש עיריית לונדון

נשיא ארה"ב לעג בטוויטר לסאדיק קאן, ברקע היריבות בין השניים והביקורת ההדדית. במהלך ביקורו נפגש טראמפ עם המלכה, וביום שלישי ייפגש עם ראש הממשלה היוצאת תרזה מיי

זמן צפייה: 00:48

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיע היום (שני) לביקור בבריטניה, כינה את ראש עיריית לונדון סאדיק קאן, שמתח עליו ביקורת בעבר, "לוזר מוחלט". עוד אמר כי עליו להתמקד בבעיות הפשע בעיר שלו. כך צייץ בחשבון הטוויטר שלו, רגעים מספר לפני נחיתת המטוס אייר פורס 1 בשטחי הממלכה המאוחדת.

בתגובה אמר דוברו של קאן: "הדברים חמורים בהרבה מהעלבות ילדותיות, וצריכים להיות מתחת לרמה של נשיא ארצות הברית. סאדיק מייצג את הערכים הפרוגרסיביים של לונדון, ואת האזהרה שנושאת העיר שלנו כי דונלד טראמפ הוא הדוגמה הבולטת ביותר לצמיחת איום הימין הקיצוני ברחבי העולם".


לכתבות נוספות בחדשות 13:

ליברמן על דברי סמוטריץ': "לא נחזיר את המדינה לימי דוד המלך"

שומרות מרחק: המפגש בין שרה נתניהו לשקד לאחר הפרסום על הווטו

גנץ על השותפות: "לפיד שילם מחיר פוליטי על המהלך הזה"

דונלנד טראמפ וסאדיק קאן
דונלנד טראמפ וסאדיק קאן | צילום: רויטרס

היריבות בין השניים החלה לאחר בחירתו של קאן לתפקיד ראש העיר, שנת 2016 כשקאן אמר כי השקפותיו של טראמפ על האסלאם נבערות. בתגובה הזמין אותו נשיא ארצות הברית למבחן IQ. כשנה לאחר מכן, לאחר מתקפת הטרור בגשר לונדון, האשים טראמפ את קאן בהתנהגות "פאתטית".

טראמפ עורך את ביקורו הרשמי הראשון בבריטניה כנשיא ארצות הברית. את הביקור החל בארוחת צהרים פרטית עם המלכה, יחד עם אשתו מלניה. ביום שלישי יפגוש את ראש הממשלה היוצאת תרזה מיי בארמון סנט ג'יימס לארוחת בוקר, בפגישתם צפויים השניים לשוחח בין השאר על משבר האקלים.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ עם המלכה בביקור רשמי בבריטניה
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ עם המלכה בביקור רשמי בבריטניה | צילום: רויטרס

לאור הביקור צפויות להתקיים מחאות נגד הנשיא טראמפ במספר ערים בבריטניה - ביניהן לונדון, מנצ'סטר, בלפסט ובירמינגהם.