חברת התיירות "תומאס קוק" קרסה - 150 אלף נוסעים נתקעו בדרכים

הקונצרן הוותיק פשט רגל, וגרם לכך שתיירים רבים זקוקים לסיוע לחזור לבריטניה. רשות התעופה הבריטית תספק טיסות ייעודית ותסייע למי שרכש חבילות נופש. "יום עצוב לחברה, שירתה מיליונים"

זמן צפייה: 00:23

חברת התיירות הבריטית "תומאס קוק", הוותיקה בעולם בתחומה, הודיעה הלילה (שני) כי "אין ברירה מלבד לנקוט בצעדים לפירוק החברה". זאת, לאחר שהשיחות שלה עם הממשלה לקבלת סיוע כלכלי כשלו. כל ההזמנות שבוצעו בחברה - בוטלו, כך לדברי רשות תעופה בבריטניה. פיטר פנקהואזר, מנכ"ל החברה מסר: "זהו יום עצוב לחברה, שהציעה חבילות חופשה והפכה טיסות לנגישות ואפשריות עבור מיליוני בני אדם ברחבי העולם".

עוד כתב בהודעתו פנקהאוזר: "על אף מאמצים ענקיים שעשינו במשך חודשים ארוכים ומו"מ אינטנסיבי שניהלנו, לא הצלחנו לסגור עסקה שתציל את החברה. אני יודע שהתוצאה תהיה הרסנית עבור אנשים רבים".

חברת התיירות הוותיקה ביותר בעולם תומס קוק
חברת התיירות הוותיקה ביותר בעולם תומס קוק | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ראשון מסוגו: חיל האוויר השתתף באימון בין-לאומי בבריטניה

הערעור התקבל: ניסו שחם הורשע בהטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים

"תמיד מפתיע לזכות": ההישג הגדול של לינוי אשרם באליפות העולם

יותר מ-150 אלף לקוחות של חברת "תומאס קוק", בת ה-187 שנים, שוהים כעת מחוץ לבריטניה. כך מסר יו"ר רשות התעופה הבריטית לחדשות cnn. על מנת להשיבם, הודיעה הרשות: "שכרנו 40 מטוסים ונפעיל יותר מ-1,000 טיסות בשבועיים הקרובים". הטיסות חזור יהיו זמינות רק לנוסעים שהחלו את המסלול שלהם בבריטניה, ועל מנת ליידע את המטיילים בטיסות,  הקימה רשות התעופה אתר ייעודי עם המידע.

"הלקוחות שנמצאים כעת מחוץ לבריטניה התבקשו לא להגיע אל שדה התעופה עד שהטיסה שלהם תאושר ותופיע באתר הייעודי", הודיעה הרשות. עוד נמסר כי מי שרכש חבילות נופש, יקבל סיוע מרשות התעופה בתשלום במלונות.