ראשון מסוגו: חיל האוויר השתתף באימון בין-לאומי בבריטניה

תרגיל "Cobra Warrior" שבו השתתפו גם חיל האוויר הבריטי, האיטלקי והגרמני הוא פריסת הקרב הראשונה של ישראל במדינה. "אירוע מיוחד וחשוב במימד ההיסטורי. מדובר בהזדמנות מיוחדת לסגור מעגל"

זמן צפייה: 01:30

דובר צה"ל הודיע כי אתמול (חמישי) הסתיים תרגיל "Cobra Warrior" של חיל האוויר בבריטניה, שבו השתתפו גם חיל האוויר המלכותי הבריטי, וכן חיילות האוויר האיטלקי והגרמני. תא"ל אמנון עין-דר, ראש להק אוויר: "זו הפעם הראשונה שאנחנו משתתפים בתרגיל בסדר גודל שכזה בבריטניה. מדובר באימון מאוד מיוחד וחשוב עבורנו, קודם כל במימד ההיסטורי. חיל האוויר הישראלי למעשה קם מתוך הבריטי, כך שיש הזדמנות מיוחדת לסגור מעגל".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190920-0139' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' kid='1_afq6ab9l' duration='155']

כאמור, מדובר בפריסת הקרב הראשונה של חיל האוויר הישראלי בבריטניה, וכן שיתוף הפעולה הראשון בין החיילות הבריטי והישראלי בסדר גודל הזה. מדובר צה"ל נמסר: "התרגיל נועד לשמירה על כשירות הכוחות וכוננותם. הוא מהווה אבן דרך חשובה בחיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי, והאינטרסים המשותפים הבין-לאומיים בין ישראל לבריטניה, וללמידה המשותפת בין חילות האוויר השונים".

תרגיל ה-''Cobra Warrior'' של חיל-האוויר בבריטניה
תרגיל ה-''Cobra Warrior'' של חיל-האוויר בבריטניה | צילום: דובר צה''ל

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתגובה לירי הרקטות – חיל האוויר תקף בצפון הרצועה

במהלך הופעה בשדרות – צבע אדום נשמע בעוטף; צה"ל: אזעקת שווא

נערכים לרעידת אדמה הרסנית: חיל הים הוביל תרגיל בינ"ל • צפו

תרגיל ה-''Cobra Warrior'' של חיל-האוויר בבריטניה
תרגיל ה-''Cobra Warrior'' של חיל-האוויר בבריטניה | צילום: דובר צה''ל

כחלק מהתרגיל, בוצעו עשרות מטסים שהכיל יותר מ-50 מטוסי קרב בכל אחד מהם. מערך הקרב של חיל האוויר תרגל יחד עם שאר החיילות שהשתתפו בתרגיל תרחישי קרבות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, כמו גם אירועים המדמים לחימה בשטח אויב. כמו כן, מערך מטוסי התובלה של החיל תרגל תרחישי תדלוק אווירי תחת אש.

תרגיל ה-''Cobra Warrior'' של חיל-האוויר בבריטניה
תרגיל ה-''Cobra Warrior'' של חיל-האוויר בבריטניה | צילום: דובר צה''ל

תא"ל עין-דר הוסיף: "התרגיל משמעותי מבחינת האימון שהוא מאפשר לנו. אנו משתתפים בתרגיל שטסים בו חיל האוויר הבריטי, הגרמני והאיטלקי עם רמת ביצועים מאוד גבוהה, מה שנותן לנו הזדמנות לשלוח את האנשים שלנו לאימון איכותי ביותר. למדנו כאן הרבה לקחים שניקח אותם הביתה וניישם אותם בתורת הלחימה שלנו. התרגיל הזה הוא חלק משנה מוצלחת של חיל-האוויר הישראלי עם חיל-האוויר הבריטי. זהו שיתוף פעולה שהולך ומתהדק - בשנה האחרונה קיימנו שלושה תרגילים משמעותיים מאוד ביחד, וכעת השתתפנו בתרגיל גדול, מקצועי ומתקדם שחיל-האוויר הבריטי הוביל".