גרמניה: ארבעה נעצרו עקב איום לתקוף בית כנסת בעיר האגן

המשטרה הגרמנית עצרה את החשודים, בהם גם נער, לאחר שהתקבל איום על תקיפת בית הכנסת לקראת יום הכיפורים • האירוע שתוכנן בערב החג בבית התפילה בוטל • חשד כי המניע איסלאמיסטי

זמן צפייה: 01:14

המשטרה הגרמנית עצרה אמש (רביעי) ארבעה בני אדם, בהם גם נער, עקב איום על תקיפת בית כנסת לקראת יום הכיפורים בעיר האגן מזרחית לדיסלדורף. ממשטרת האגן נמסר כי המעצר בוצע לאחר חקירת האיום ואחר שערכה חיפוש במספר מבנים בעיר. כמו כן, האירוע שתוכנן להתקיים בבית התפילה בשעות הערב בוטל עקב האיום.

שעות לאחר המעצר, ראש מדינת נורדריין-וסטפאליה ארמין לשאט, שבתחומה נמצא בית הכנסת, אמר כי "ככל הנראה המניע למתקפה על בית הכנסת ביום כיפור הוא אסלאמיסטי". עוד הוסיף לאשט: "נעשה הכל כדי למצוא את מי שעומד מאחורי האיום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן 15 נהרג בכביש 4, 2,583 נזקקו לטיפול • סיכום יום הכיפורים

מחקר חדש מגלה: זינוק של פי 10 בהגנה חיסונית לאחר ה"בוסטר"

ישראל מול ה-OECD בחינוך: פחות לימודים פיזיים ושכר נמוך

במקביל, העיתונים "דר שפיגל" וה-"בילד" הגרמנים דיווחו מפי מקורות מודיעין זרים כי אחד החשודים שנעצר הוא נער בן 16 ממוצא סורי שתכנן לפגוע בבית הכנסת באמצעות חומרי נפץ. בהמשך לכך, דוברת משטרת האגן סירבה להתייחס לדיווחים, אך אישרה כי הנער שנעצר הוא תושב האגן.

כזכור, ביום כיפור לפני שתניים נרצחו שני בני אדם באירוע ירי סמוך לבית כנסת במהלך תפילות יום הכיפורים בעיר האלה שבמזרח גרמניה. מהמשטרה המקומית נמסר אז כי אחד ההרוגים נורה למוות בדוכן שווארמה לא רחוק מבית הכנסת, ואההרוגה הנוספת נורתה סמוך לבית העלמין היהודי בעיר, שלעברו גם הושלך רימון. את הירי ביצע סטפן, אזרח גרמני בן 27 מהעיר אייסלבן שתיעד את מסע הרצח.