האיחוד האירופי מזהיר את רוסיה: לא להתערב בבחירות בגרמניה

לקראת הבחירות הגורליות במדינה העשירה באירופה שיתקיימו מחר, נעשו נסיונות מצד האקרים לפרוץ לחשבונות אישיים של בכירים בממשל ועיתונאים. החשד הוא שמדובר בהאקרים שנשלחו על ידי מוסקבה

נשיא רוסיה פוטין בפגישה עם קנצלרית גרמניה מרקל
"התנהלתי כ'ברווז צולע'". קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל יחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ספטמבר 2019 | צילום: רויטרס

הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות באיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, הזהיר היום (שבת) את רוסיה מפני "פעולות סייבר עוינות" בבחירות בגרמניה שיתקיימו מחר. זאת, לאחר שהאקרים ניסו לגנוב מידע מחשבונות אישיים של בכירי ממשל, פוליטיקאים, עיתונאים ואקטיביסטים במדינה - ועל פי החשד מדובר בהתקפות שמקורן בקרמלין.

בורל כינה את הפעולות "נסיונות חתירה תחת המוסדות והתהליך הדמוקרטיים". הוא קישר את ההתקפה לקבוצת "גוסטרייטר" שלפי גורמים בגרמניה מקושרת לביון הצבאי הרוסי. cורל לא אמר למי כוונו ההתקפות, אך בגרמניה קיים חשש כי הרוסים ינסו להשפיע על המועמדים הידידותיים יותר לקרמלין על ידי הפצת "פייק ניוז" או פרסום התכתבויות רגישות שהאקרים יצליחו להשיג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבו מאזן לישראל: שנה לנסיגה ולהסדר אחרת נפנה להאג

מיעוט שרים בקבינט הקורונה: "לשקול שינוי במדיניות הממשלה"

קנדה: סמנכ"לית "וואווי" שהואשמה בהונאת בנקים שוחררה ממעצר

מזכיר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן חיזק את האיחוד האירופי וכתב בטוויטר כי "ארצות הברית עומדת לצד האיחוד האירופי והמדינות החברות בו בעוד הן מתמודדות עם איומי סייבר על המוסדות הדמוקרטים שלהן. אנחנו קוראים לכל האומות לעצור פעילות סייבר עוינת המכוונת לערער את התהליכים הדמוקרטיים".

כידוע, גרמניה היא המדינה העשירה באירופה והיא חברת נאט"ו ולכן תוצאות הבחירות של מחר עשויות להשפיע במידה רבה על רוסיה ועל אירופה כולה. בתום 16 שנות כהונה של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל, עיני כל העולם נשואות לגרמניה על מנת לראות מי יחליפה במרוץ לראשות המדינה.

הנציגים הרוסים באיחוד האירופי לא הגיבו לאזהרות מייד אלא רק לאחר זמן מה. במוסקבה הכחישו לחלוטין כל ניסיון השפעה על הבחירות ואמרו כי רוסיה מעולם לא התערבה ומעולם לא תתערב במערכת בחירות מחוץ למדינתה.