מיעוט שרים בקבינט הקורונה: "לשקול שינוי במדיניות הממשלה"

ברקע התעקשותו של רה"מ בנט שלא להיענות לדרישות של משרד הבריאות להגביל התקהלויות, מספר חברי ממשלה סבורים שיש צורך בשינוי המדיניות; כינוס קבינט הקורונה יישקל עם שובו של בנט מניו-יורק

זמן צפייה: 00:43

לצד זאת שראש הממשלה נפתלי בנט דבק בהחלטתו כרגע שלא להיענות לדרישות של משרד הבריאות להגביל אירועים המוניים והתקהלויות, מספר חברים בממשלה ואף בקבינט הקורונה סבורים שיש צורך בשינוי הדיניות שננקטה עד עכשיו.

אחד השרים אמר בשיחה עם חדשות 13 כי "צריך להיות קשובים למצוקרה בבתי החולים ולפחות להתחיל לצמצם את ההתקהלויות". במקביל לכך, בסביבתו של בנט אומרים כי השינוי במדיניות יקרה רק אם "נידרש לכך", וכי ראש הממשלה פותח את יומו בדיון בנושא הקורונה. זאת ועוד, כינוס קבינט הקורונה מחדש יישקל עם שובו של בנט מעצרת האו"ם בניו יורק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבו מאזן לישראל: שנה לנסיגה ולהסדר אחרת נפנה להאג

הדסה עין כרם: שתי יולדות לא מחוסנות מאושפזות במצב קשה וקריטי

טליבאן: הוצאות להורג וקטיעת איברים כעונש יחזרו לאפגניסטן

נפתלי בנט, כיתה במהלך קורונה
נפתלי בנט, כיתה במהלך קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, כ-250 אלף תלמידים צפויים ללמוד מהבית גם בפתיחת הלימודים שלאחר חגי תשרי, מתוכם 140 אלף ברשוית אדומות מכיתות ח' עד י"ב. בין היתר, גם תלמידים שהתחסנו ייאלצו ללמוד מביתם, זאת משום שהם נמצאים בכיתה עם שיעורי התחסנות נמוכים.

בד בבד, פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים הדסה, התייחס הערב בריאיון לחדשות 13 למחסור במכשירי האקמו בבתי חולים ברחבי הארץ: "בוודאי שישנה בעיית אקמו, כשיש כל כך הרבה אנשים שמחוברים לאקמו, אז לחבר את החולה הבא זו בעיה".

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-part-2109242045' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_n8eudnd4' duration='334']

עוד התייחס פרופ' מבורך לבעיית כוח האדם ולמשבר בבתי החולים: "היום אנחנו צריכים לבחור לא רק את החולים שיהיו מחוברים לאקמו, אלא גם אלו חולים יהיו בטיפול נמרץ, זאת כי אין מספיק מיטות בכל הארץ, וגם גע אין לנו כוח אדם לטפל בהם". עוד הוסיף פרופ' מבורך: "הסבנו מחלקות טיפול נמרץ רגילות לקרורונה. הצוותים שלנו קטנים ואין מספיק מהם".

במקביל, משרד הבריאות עדכן היום כי אתמול התגלו 6,314 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה ובסך הכול ישנם 65,432 מאומתים פעילים. מספר החולים הקשים ירד ל-703,מהם 203 מונשמים. כ-124 אלף בדיקות נערכו אתמול ושיעור המאומתים מבין כלל הנבדקים הוא 5%. מקדם ההדבקה (R) עלה במעט ועומד כעת על 0.9. 40% מהמאומתים בשבוע האחרון הם ילדים מתחת לגיל 11.