יותר מחודשיים אחרי: מה גרם לשריפה בקתדרלת נוטרדאם?

משטרת צרפת שללה חשד לכך שהצתה הובילה לדליקה בכנסייה המפורסמת, אך החקירה, שעדיין נמשכת, מעלה חשד לרשלנות, מאבקי סמכות ואי ציות לנהלים. כעת החקירה מתמקדת בתיבת חשמל שלא נותקה כראוי

זמן צפייה: 01:40

יותר מחודשיים חלפו מאז השריפה בנוטרדאם, ומשטרת צרפת טרם מיצתה את חקירתה. עד כה לא נמצאו חומרי הצתה וגם לא סימני פריצה, כלומר - אין חשד לפלילים. כרגע עולה המסקנה כי מאבקי סמכות, אי ציות לנהלים ואולי אפילו רשלנות, הם ככל הנראה הגורמים לדליקה שכילתה את קתדרלת נוטרדאם דה פארי.

בשעה שש ועשרים בערב, ה-15 באפריל, נשמעה האזעקה הראשונה בקתדרלה. אך התורן שאמור היה להתריע על השריפה היה בסך הכול ביומו הראשון בתפקיד. משמרתו החלה בבוקר, ובשעות הערב ניסו להחליף אותו ללא הועיל בשל פוליטיקה פנימית בין העובדים. לשמע האזעקה, העובד, שלא הכיר מספיק טוב את המבנה, לא מצא שום סימן לשריפה. אחרי 23 דקות קריטיות נשמעה אזעקה נוספת, אבל אז כבר היה מאוחר מדי.

לכתבות נוספות בנושא:

משטרת פריז: הגורם הסביר ביותר לשריפה בנוטרדאם – קצר חשמלי

דרמה בפריז: שריפת ענק משתוללת בקתדרלת נוטרדאם

תיעוד ממעוף הרחפן: הנזק האדיר בקתדרלת נוטרדאם שנשרפה • צפו

הרשלנות הזאת לא עונה על השאלה כיצד פרצה השריפה. כיוון חקירה שכבר נשלל קשור בבדלי הסיגריות שנמצאו במקום. עובדי השיפוץ שבמקום עישנו בניגוד לנהלים, והודו במעשה רק כשבדיקת DNA הוכיחה שהבדלים שנמצאו שייכים להם .עם זאת, עדיין אין זה מספיק כדי להעלות את המקום באש. כעת החוקרים מתמקדים בתיבת חשמל סמוכה למקום שבה פרצה אש, שלא נותקה כראוי בשל תקלה טכנית.