דרמה בפריז: שריפת ענק משתוללת בקתדרלת נוטרדאם

לא ידוע מה הנסיבות לדליקה בכנסייה המפורסמת בבירת צרפת, אך ישנם דיווחים ששיפוצים שנעשו במקום הם הסיבה. מכבי האש: "לא בטוחים שנוכל לעצור את התפשטות הלהבות". תיעוד: אחד הצריחים קורס

זמן צפייה: 10:14

שריפה פרצה הערב (שני) בקתדרלת נוטרדאם בפריז. הנסיבות לדליקה טרם ברורות, אך ייתכן כי שיפוצים במקום הם הגורם. בתיעוד מהכנסייה המפורסמת ניתן לראות אש משתוללת, שגרמה לאחד מצריחי הכנסייה לקרוס, ועשן מיתמר. משרד הפנים הצרפתי מסר כי בשלב זה לא ידוע אם היו נפגעים. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביטל נאום שהיה אמור לשאת הערב - והגיע למקום עם ראש הממשלה, אדוארד פיליפ. כוחות משטרה רבים נמצאים במקום, וחסמו את האזור לתנועת אזרחים. ראש העיר ביקשה מהתושבים ברשתות החברתיות להתרחק מהאזור. כ-400 כבאים נמצאים בזירה, ודובר שירותי הכבאות בפריז אמר כי "לא בטוחים שנוכל לעצור את התפשטות הלהבות". אחד הכבאים בזירה אמר כי המאמצים מתרכזים בהצלת יצירות האומנות שנמצאות בקתדרלה ובמניעת קריסת הצריח הצפוני. הרשויות פתחו בחקירה.

מקרון כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "נוטרדאם שלנו עולה בלהבות. כמו כל אזרחי צרפת, אני עצוב הלילה לראות את החלק הזה מאיתנו נשרף". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב לאסון ואמר: "כל כך נורא לראות את הלהבות המאסיביות סביב הכנסיה. אולי כיבוי אווירי יוכל לכבות את השריפה - יש לפעול במהירות".

תיעוד: רגע קריסת הצריח

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190415-2105' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rs43yx8i' duration='29'']

סגן ראש עיריית פריז, אמר כי "החלה משימה מיוחדת כדי לנסות להציל את יצירות האמנות שבקתדרלה. העדיפות הראשונה היא להגן על התיירים והמקומיים מסביב, ולשמור עליהם מפני סכנות קריסה". אמר את הדברים ברשת BFM.

נשיא ארה"ב, דונדל טראמפ, אמר בתגובה לשריפה: "נוראי לצפות בשריפת הענק בקתדרלת נוטרדאם. אולי אפשר להשתמש במטוסים שיתיזו מים כדי לכבות את האש. צריך לפעול מהר".


דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון, הביע סולידריות: "שובר את הלב לראות את הסמל של צרפת ושל הציוויליזציה העולמית עולה בלהבות. סולידריות עם פריז וצרפת על הטרגדיה הנוראה".

כנסיית נוטרדאם היא אחד הבניינים ההיסטוריים המתויירים ביותר באירופה, ואחד מסמליה של צרפת. בכל שנה מגיעים לקתדרלה 13-14 מיליון תיירים, וכעת עונת התיירות נמצאת בשיאה - עם הגעת חג הפסחא. הקתדרלה נבנתה בימי הביניים והיא אחד מסמליה המוכרים ביותר של האדריכלות הגותית. 

בווידאו: תיעוד מהשריפה שפרצה בכנסיית נוטרדאם

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190415-2045' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_wfy1qyhx' duration='18'']