"נעצור הרכבת התחתית": המחאה הבריטית נגד שינוי האקלים מחריפה

כ-300 בני אדם נעצרו בלונדון בהפגנות הקוראות להתערבות הממשלה בטיפול בהתחממות הגלובלית. המחאה הובילה לכאוס בכמה נקודות מרכזיות בעיר. "מתנצלים על ההפרעה, אך מדובר במקרה חירום"

בריטניה: מאות מפגינים נעצרו אתמול (שלישי) במחאה המתמשכת בלונדון נגד ההתחממות הגלובלית. חברי הקמפיין המביע מחאה נגד החרפת הזיהום הציבו כמטרה עליונה להיפגש עם ממשלת בריטניה, ובמידה ולא תסכים לכך – הם מתכוונים לשבש את הנסיעות ברכבת התחתית: "נעבור על החוק כדי לעצור את הרכבת התחתית ונחכה בשקט להיעצר", הודיעה הקבוצה. "אנחנו מתנצלים מעומק לבנו לאלו שיסבלו מההשלכות של ההפרעה. בכל מקרה אחר לא היינו חולמים להפר את תנועת הרכבות, אבל מדובר במקרה חירום".

לפי משטרת לונדון, לפחות 290 אנשים נעצרו במחאות על האקלים המשתנה בעקבות הכאוס שיוצרות ההפגנות בנקודות מרכזיות בעיר. נוסף על כך, הודיעה המשטרה כי הפגנות פוזרו גם ברחוב אוקספורד המרכזי, וכי 29 מפגינים נעצרו בגשר אינדנבורג בצפוני, לאחר ששיבשו את התנועה: "אנחנו ממליצים לאנשים לבדוק את המסלולים שלהם לפני שהם יוצאים", נמסר מהרשויות.

כתבות נוספות בנושא:

"די להרס הטבע";: אלפים ב"מצעד האקלים"; בתל אביב

פי 6 יותר פוטנציאל דליפה משדווח: היתר לאסדת "לוויתן" נדחה

"עושים היסטוריה" בני הנוער נלחמים על עתיד איכות הסביבה

מפגינים צועדים למען איכות הסביבה בלונדון
מפגינים צועדים למען איכות הסביבה בלונדון | צילום: רויטרס

בעוד המחאה בלונדון מתפשטת, אמש פורסם מחקר חדש שמצביע על עלייה במספר שקיות הפלסטיק, החבלים ורשתות הדייג המזהמים את הים. המחקר פורסם בכתב העת "תקשורת הטבע" לאחר 62 שנות איסוף נתונים. הממצאים נאספו לאחר שחוקרים, בשיתוף עם אגודת הביולוגיה הימית, גררו בתוך הים מכונה לאורך 6.5 מיליון מיילים ימיים. המכשיר, שמכונה "מקליט פלנקטון רציף", חצה את האוקיינוסים בעומק של שבעה מטרים ומנה את כמות הפלנקטון והפלסטיק שנמצאים במים.

חוף
חוף | צילום: getty images

פרופ' ריצ'רד תומפסון, המוביל את יחידת המחקר הימית הבין-לאומית למחקר באוניברסיטת פלימות' הבריטית, אישר כי מי הים השתנו לאורך השנים באופן מעורר דאגה, וכי כמות הפלסטיק בים דורשת שינוי: "הראיות חזקות מספיק לגיבוש התערבות בקנה מידה עולמי".

בתוך כך, מושל הבנק הבריטי מארק קארני ומקבילו הצרפתי אמרו היום ל"גרדיאן" כי משבר האקלים מאיים באופן חמור על המערכת הכלכלית העולמית, ועליה לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להתמודד עם האיום. "כקובעי מדיניות כלכלית איננו יכולים להתעלם מהסכנות שניצבות לנגד עינינו. משבר אקלים הוא בעיה גלובלית שדורשת מציאת פתרונות גלובליים, ולמערכת הכלכלית יש תפקיד מרכזי בכך".