"די להרס הטבע": אלפים ב"מצעד האקלים" בתל אביב

פעילים סביבתיים משתתפים באירוע נגד הפגיעה בסביבה, וקוראים להרחיק את אסדות הגז מהחופים. שלטים עם הכיתוב "100% אוויר נקי" ו-"סביבה לפני רווחים" הונפו ע"י המוחים

צעדת האקלים בתל אביב
צעדת האקלים בתל אביב | צילום: החדשות 13

אלפי בני אדם השתתפו היום (שישי) במצעד האקלים בתל אביב, קראו להרחקת אסדות הגז מחופי ישראל ולפעולה שתקדם את פתרון משבא האקלים העולמי. בין היתר, הגיעו למקום פעילים סביבתיים מעמותת "שומרי הבית" ופעילים חברתיים ותלמידים מכל הארץ. מועמדות כחול לבן מיקי חיימוביץ ויעל גרמן הגיעו לאירוע, וכן יו"ר מרצ תמר זנדברג. כבישים מרכזיים בעיר נחסמו בשל האירוע.

הנוכחים צעדו ברחובות העיר והניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "100% אוויר נקי", "די להרס הטבע", "סביבה לפני רווחים" ו-"אל תשרפו לנו את העתיד".

"נבחרי הציבור אכזבו אותנו, סבלנות הציבור פקעה. אנחנו קוראים לאזרחי המדינה לקחת אחריות על עתיד ילדיהם, וב-9 באפריל להכריע לטובת ממשלה שתדאג לאינטרס הציבורי ולא לאינטרסים של הטייקונים", אמרה טל גונן, מ"שומרי הבית". "בחג החירות הזה נצא כולנו לחופשי ונצביע רק למי שמתחייב להרחיק את האסדות".

"זוהי מלחמה על עצם הקיום שלנו במדינה הזו ובעולם הזה", הוסיף יוני ספיר מ"שומרי הבית". "אסור להקים אסדות לזיקוק גז בקרבת אוכלוסייה אזרחית, חייבים לפעול לעצירת משבר האקלים הגלובלי. סדר היום החברתי-סביבתי במדינה חייב לעבור מהפך".

בעצרת נאמה גם אורי נחמני, פעילה בארגון מגמה ירוקה ואחת ממארגנות המצעד: "אנחנו נבחר רק בממשלה שתשים על ראש סדר העדיפיות שלה את משבר האקלים, זה למען העתיד של כולנו". "אין לנו זמן לחכות, זה בוער עכשיו.", הוסיפה נחמני. "לעצור את משבר האקלים זו המשימה החשובה ביותר של הדור שלי, זו המשימה של כל אחד ואחת מכם, ואנחנו לא נפסיק עד שהשינוי יגיע, ישראל דורשת אנרגיה מתחדשת".