בריטניה: גבר ואישה נהרגו בפיגוע הדקירה בלונדון ושלושה נפצעו

המשטרה אישרה כי שניים מהנפגעים מתו מפצעיהם. שתי המפלגות השהו את קמפיין הבחירות בעקבות האירוע. ראש הממשלה ג'ונסון הבטיח: "כל מי שמעורב בתקיפה הזאת יובא לצדק"

זמן צפייה: 02:24

גבר ואישה נהרגו בפיגוע הדקירה שהתרחש אתמול אחר הצהריים (שישי) בלונדון - כך אישרה המשטרה המקומית. תחנת הרכבת הסמוכה לגשר לונדון, שבו התרחש הפיגוע, חזרה לפעילות מלאה. מפלגת הלייבור והמפלגה השמרנית הודיעו כי הן משהות את קמפייני הבחירות שלהן.

המשטרה הודיעה כי התוקף הוא אוסמן חאן, צעיר בן 28 שהתגורר במחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה, שהיה מוכר לרשויות והורשע ב-2012 בביצוע עבירות טרור, אך שוחרר מוקדם בדצמבר 2018 בתמורה לחבישת אזיק אלקטרוני. עוד ציינה המשטרה כי בשלב זה לא מתקיימים חיפושים אחרי חשודים נוספים.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייחס לפיגוע ואישר כי המשטרה חוקרת את האירוע כפעולת טרור. "אני רוצה לציין את האומץ היוצא דופן של כל אלו שהתערבו כדי להגן על חיי אחרים. בשבילי הם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שלו ואני מודה להם בשם כל המדינה", אמר. "כולנו מאוד עצובים לשמוע שחלק מהאנשים נפגעו באירוע הזה ותנחומינו אליהם".

"המשטרה ממשיכה את חקירתה ואני יכול להבטיח לכולם, שכל מי שמעורב בתקיפה הזאת יובא לצדק", הוסיף, והעביר את המסר כי "בריטניה לא תהיה מאוימת או חלוקה בגלל תקיפה כזאת, הערכים שלנו יישמרו".

עוד בחדשות 13:

פיגוע דקירה בלונדון: לפחות 5 פצועים; התוקף נהרג • תיעוד

קורבין סירב להתנצל על אי הטיפול בתלונות על אנטישמיות

זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון
זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון

מפקד משטרת המטרופולין בלונדון הצהיר: "בימים הקרובים תראו כוחות משטרה ברחובות במטרה להבטיח את בטחון התושבים. אנחנו עובדים במרץ להבין מה בדיוק קרה והאם היו עוד מעורבים".

מוקדם יותר היום, כאמור, אדם דקר עוברים ושבים בסמוך לגשר לונדון בבירה הבריטית. מהמשטרה נמסר כי החשוד נהרג, והאירוע מנוהל כמתקפת טרור, ומטופל על ידי שוטרים מיחידה ללוחמה בטרור. עוד נמסר כי החשוד נשא עימו מטען נפץ מזויף. במקום נשארו כוחות כדי לוודא שאין עוד איומים באיזור, אבל מאמינים שהדיווחים על מטען נפץ הם מוטעים.

ראש העיר של לונדון, סאדיק קאן, מסר כי חלק מהפצועים נפצעו קשה, וכי ככל הנראה מדובר באירוע יחיד. לדבריו, לא נערכים חיפושים אחר מפגעים נוספים באיזור בעקבות האירוע. "אני נמצא בקשר רציף עם המשטרה ומעודכן בכל האירועים. ליבי עם כל מי שהושפע מהמקרה ובני משפחותיהם" מסר.

שוטרים מגיעים אל זירת התקרית בלונדון
שוטרים מגיעים אל זירת התקרית בלונדון | צילום: רויטרס

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, התייחס לתקרית ואמר: "דיווחים מזעזעים. מחשבותיי נתונות לכל מי שנפגע מהמקרה. אני מודה למשטרה וכוחות הביטחון על הטיפול".

עדת ראייה במקום, ג'קי בנפילד, סיפרה ל"המירור" שירדה מהאוטובוס בסמוך לזירה בדרכה הביתה, שמעה יריות ו"ברחה במהירות". אחד הנהגים שהיו על הגשר, אלן קונור אמר לעיתון הבריטי: "כולם פשוט התחילו לרוץ. שמעתי פיצוצים וזהו. יצאתי מהרכב שלי ונמלטתי מהמקום".