קורבין סירב להתנצל על אי הטיפול בתלונות על אנטישמיות

לאחר שהרב הראשי לבריטניה פרסם טור שבו גינה את יו"ר מפלגת הלייבור, אמר האחרון בריאיון כי: "לא הייתה עלייה בתלונות מאז תחילת כהונתי" והוסיף כי "גזענות היא רעל טהור"

זמן צפייה: 04:25

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, נמצא תחת ביקורת קשה מצד יריביו הפוליטיים וחבריו למפלגה, בשל אי הטיפול בתלונות על תקריות אנטישמיות. לאחר שהרב הראשי במדינה פרסם טור המגנה את קורבין והאשים אותו כי הוא "חבר של תומכים ברצח יהודים", נשמעו במפלגה קריאות להתנצלות היו"ר על הטיפול הלקוי בתלונות.

עם זאת, בריאיון ששודר אתמול (שלישי) ברשת ה-BBC נשאל קורבין על הסוגייה וסירב להתנצל על התנהלות המפלגה שבראשה הוא עומד: "לא הייתה עלייה בתלונות מאז תחילת כהונתי. יש מספר מצומצם מאוד של חברי לייבור שנגדם ננקטו צעדים משמעתיים בעקבות התנהגות אנטישמית".

עוד אמר קורבין כי "הגזענות היא רעל טהור", והוסיף: "אני רוצה לעבוד עם כל קהילה כדי למגר את הגזענות מהחברה, זאת מטרת החיים שלי".

עוד בחדשות 13:

הרב הראשי של בריטניה תוקף את הלייבור: "קורבין לא כשיר"

חשד לאנטישמיות במשטרת לונדון: צלב קרס צוייר בתחנה מקומית

סקר: אחד מכל ארבעה אירופים – מחזיק בדעות "אנטישמיות ביותר"

ג'רמי קורבין, מועמד לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה
ג'רמי קורבין, מועמד לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, תקף הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, בחריפות בטור שכתב ל"טיימס" הבריטי, את מפלגת הלייבור והעומד הראשה ג'רמי קורבין, כשהאשים שהיא נגועה באנטישמיות.

מירוויס טען כי המפלגה לא עושה מספיק כדי לעקור מתוכה גזענות כלפי יהודים, וביקש מהציבור הבריטי, לקראת הבחירות שייערכו ב-12 בדצמבר, "להצביע לפי צו מצפונם".

המנהיג היהודי הבכיר כתב שהעלאת החששות שלו בנוגע למפלגת הלייבור "היא אחד מהרגעים הכואבים שלי מאז שנכנסתי לתפקיד". עוד אמר כי "הרוב המוחץ של יהודי בריטניה חרד מהאפשרות של ניצחון ללייבור".

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס | צילום: רויטרס

"עד כמה צריך מנהיג האופוזיציה לקחת חלק בדעות קדומות כדי להיחשב לא כשיר לתפקיד?", שאל. "האם לאחר שקשר עצמו עם אלה שהסיתו נגד יהודים זה מספיק? האם הכינוי 'חברים' לאלה שתומכים ברצח יהודים זה מספיק? נדמה שלא".

מתקפתו של הרב מגיעה בצל דיווחים והאשמות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות על אנטישמיות במפלגת הלייבור. לפני כחצי שנה פרסם ה"סאנדיי טיימס" הקלטה, שבה נשמע קורבין מודה כי קיים חשש שמפלגתו "התעלמה" מטיפול במאות מקרי אנטישמיות בתוך המפלגה. ההקלטה נלקחה מתוך דברים שנאמרו במהלך פגישה אישית שקיים קורבין עם חברת הפרלמנט הבריטי, מרגרט הודג', שנחשבת למבקרת חריפה בנוגע לאופן ההתמודדות עם אנטישמיות בלייבור.

ממפלגת הלייבור נמסר בתגובה: "ג'רמי קורבין מאז ומתמיד התנגד לאנטישמיות והבהיר שאין לה מקום במפלגת העבודה ובחברה. ממשלה בראשות הלייבור תבטיח את הביטחון של הקהילה היהודית, הגנה ותמיכה באורח החיים היהודי, ותילחם באנטישמיות העולם במדינה שלנו וברחבי אירופה. אנחנו נוקטים בפעולות משמעותיות כדי להוקיע את האנטישמיות מהמפלגה. תלונות על אנטישמיות במפלגה מהוות כ-0.1% בקרב חברי המפלגה, בעוד סקרים מראים שאינטישמיות נפוצה בהרבה בקרב תומכי המפלגה השמרנית. בשבוע האחרון נחשף שמועמד שמרן אמר שאירועים בשואה 'פוברקו' וקרא ליהודים הבריטים 'קיצוניים'".