פיגוע דקירה בלונדון: לפחות 5 פצועים; התוקף נהרג • תיעוד

בסרטון שצולם בזירת האירוע ניתן לראות שוטרים יורים לעבר האדם שדקר עוברים ושבים בגשר לונדון. על פי דיווחים, אדם אחד נהרג. ג'ונסון: "המשטרה ממשיכה בחקירה - מודה לכוחות החירום"

זמן צפייה: 02:24

לפחות חמישה בני אדם נפצעו באירוע דקירה שהתרחש היום (שישי) בגשר לונדון שבבריטניה. על פי דיווחים אדם אחד נהרג. מהמשטרה נמסר כי החשוד נהרג, והאירוע מנוהל כמתקפת טרור, ומטופל על ידי שוטרים מיחידה ללוחמה בטרור. עוד נמסר כי החשוד נשא עימו מטען נפץ מזויף. במקום נשארו כוחות כדי לוודא שאין עוד איומים באיזור, אבל מאמינים שהדיווחים על מטען נפץ הם מוטעים.

ראש העיר של לונדון, סאדיק קאן, מסר כי חלק מהפצועים נפצעו קשה, וכי ככל הנראה מדובר באירוע יחיד. לדבריו, לא נערכים חיפושים אחר מפגעים נוספים באיזור בעקבות האירוע. "אני נמצא בקשר רציף עם המשטרה ומעודכן בכל האירועים. ליבי עם כל מי שהושפע מהמקרה ובני משפחותיהם" מסר.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון התייחס לאירוע ואמר: "אני מתעדכן במתרחש בזירת האירוע, ומודה לנותני שירותי החירום על התגובה המיידית". מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן בפרטי האירוע: "ארה"ב מגנה בתוקף כל מעשה נורא של אלימות בבני אדם תמימים. מתחייבים לתמיכה מלאה בבריטניה, בת בריתנו".

זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון
זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

סודאן: בוטלו חוקי הצניעות המגבילים נשים במרחב הציבורי

בעקבות התמיכה האמריקנית: אלפים בעצרת הוקרה לטראמפ בהונג קונג

אזהרה: תמונות קשות לצפייה

"אני רוצה לציין את האומץ היוצא דופן של כל אלו שהתערבו כדי להגן על חיי אחרים", אמר ג'ונסון בהצהרה רשמית. "בשבילי הם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שלו ואני מודה להם בשם כל המדינה. אני חושב שכולנו מאוד עצובים לשמוע שחלק מהאנשים נפגעו באירוע הזה ותנחומינו אליהם. המשטרה ממשיכה את החקירה ואני יכול להבטיח לכם, לכולם, שכל מי שמעורב בתקיפה הזאת ייתפס ויובא לצדק. המסר שאנחנו שולחים להם ולכל מי שקשור לסוג כזה של פעולות זה שהמדינה הזאת לא תהיה מאוימת או חלוקה בגלל תקיפה כזאת. הערכים הבריטיים שלנו יישמרו".

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, התייחס לתקרית ואמר: "דיווחים מזעזעים. מחשבותיי נתונות לכל מי שנפגע מהמקרה. אני מודה למשטרה וכוחות הביטחון על הטיפול".

רבים פונו מהזירה וסביבתה, ושוק המזון הוותיק בורו מרקט פונה. יחידת הלוחמה בטרור הגיעה למקום. כמו כן, שר הפנים הבריטי מסר בתגובה שהוא "מאוד מודאג" מהאירוע הקשה.

שוטרים בזירת אירוע הדקירה בגשר לונדון
שוטרים בזירת אירוע הדקירה בגשר לונדון | צילום: רויטרס

עדת ראייה במקום, ג'קי בנפילד, סיפרה ל"המירור" שירדה מהאוטובוס בסמוך לזירה בדרכה הביתה, שמעה יריות ו"ברחה במהירות". אחד הנהגים שהיו על הגשר, אלן קונור אמר לעיתון הבריטי: "כולם פשוט התחילו לרוץ. שמעתי פיצוצים וזהו. יצאתי מהרכב שלי ונמלטתי מהמקום".

התחבורה הציבורית באזור הושבתה, ודווח כי רכבות ואוטובוסים לא עוצרים בסמוך לזירה. המשטרה המקומית המליצה לנהגים באזור לבחור בדרכים חלופיות.