שוד ענק בגרמניה: אוצרות בשווי כמיליארד אירו נגנבו ממוזיאון

שודדים הצליחו ככל הנראה לנתק את אספקת החשמל של מערכת האבטחה באחד מבתי האמנות העתיקים והמפורסמים ביותר באירופה, וגנבו תכשיטים רבים. "אוסף שמספר את סיפור המדינה הסקסונית"

זמן צפייה: 02:28

גרמניה: תכשיטים היסטוריים, יהלומים ואבני חן שונות, ששוויים כמיליארד אירו נגנבו הבוקר (שני) מהמוזיאון המפורסם ביותר במדינה, "הכספת הירוקה" שבעיר דרזדן. תחילה, לא היה ברור אילו אוצרות נגנבו, אך לפי התקשורת המקומית, הגנבים לקחו רק תכשיטים ואבני יוקרה, והשאירו רכוש כבד יותר כמו ציורים ויצירות אמנות.

מדובר ככל הנראה בכמאה פריטים שונים, וחלק מגורמי המוזיאון, שבו נמצא אחד האוספים הגדולים באירופה של פריטים היסטוריים, טענו כי מדובר בגניבה שלא ניתן להעריך את שוויה, כיוון שלחלק מהאוצרות שנגנבו אין תחליף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: אם נגזר עלינו ללכת לבחירות – העם צריך להחליט מי ינהיג

ליברמן על האפשרות של חסינות לנתניהו: "פגיעה באמון הציבור"

"מגיע לו עונש מוות": בעל הורשע ברצח אשתו בדקירות סכין בחיפה

יהלומים, אילוסטרציה
יהלומים, אילוסטרציה | צילום: אימג' בנק / Getty Images

על פי החשד, השודדים ניתקו את אספקת החשמל של אבטחת המוזיאון, והצליחו לפרוץ פנימה דרך חלון צדדי. עם זאת, לפי דיווחים סותרים בתקשורת המקומית, השודדים לא הצליחו לנתק את אספקת החשמל למצלמות האבטחה והמשטרה הגרמנית מחזיקה בתיעוד ועשויה באמצעותו לזהות את האחראים לפשע.

מייקל קרסטכמר, ראש הממשל האזורי, תיאר את השוד כפשע נגד כל העם הסקסוני. "לא רק אוסף האומנות של המדינה נשדד, אלא גם העם הסקסוני. האוצר שניתן למצוא ב'כספת ירוקה' ובארמון המלוכתי שבה הושג בעבודה קשה על ידי העם הסקסוני במהלך מאות שנים. אוסף האומנות הזה מספר את הסיפור של המדינה הסקסונית".

מוזיאון "הכספת הירוקה", הוא אחד מבתי האומנות העתיקים ביותר באירופה. הוא הוקם בשנת 1723 על ידי נסיך סקסוני בארמון מלכותי עתיק, נהרס במהלך מלחמת העולם השנייה והוקם מחדש ב-2006. המוזיאון מכיל אוסף נדיר ויקר ערך של אבני חן, בהן יהלום בגודל 49.7 קראט ואבן ספיר בגודל 648 קראט, שהוענקה במתנה מהצאר הרוסי, פטר הגדול.