"מגיע לו עונש מוות": בעל הורשע ברצח אשתו בדקירות סכין בחיפה

ביהמ"ש הרשיע את אטירסאו אינעלם בכך שרצח בכוונה תחילה את אשתו סיפראש בדקירות מחוץ לביתם, לאחר שהשניים נפרדו. גזר הדין יינתן ב-27 בינואר בשנה הבאה

זמן צפייה: 00:56

שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בחיפה הרשיעו היום (שני) פה אחד את אטירסאו אינעלם בן ה-45 בגין רצח אשתו, סיפראש אינעלם בת ה-36 בשנה שעברה. הדיון שבו יינתן גזר הדין נקבע ל-27 בינואר.

אחיותיה של סיפראש הגיעו לבית המשפט, ודרשו את העונש החמור ביותר עבור הרוצח. "קשה להתמודד עם זה, כבר שנה וחצי לסחוב את הדבר הזה, עם כל הסיפורים והגעגועים של הילדים לאמא שלהם", סיפרה אחת אחיות. "לראות אותו פה זה לא קל. כל פעם אישה נרצחת, יום יום, המצב מחמיר מאוד וכלום לא משתנה. יש המון משפחות שקרה להן אותו הדבר". עוד הוסיפה: "מגיע לו עונש מוות. לא רק לו, לכל מי שעשה מעשה כזה".

כזכור, בשנה שעברה הוגש נגד אינעלם כתב אישום בגין רצח אשתו בדקירות סכין סמוך לביתה בחיפה בחודש שעבר. מכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, עלה כי היחסים בין השניים היו מעורערים במשך שנים. בחודשים שקדמו לרצח, התגוררה סיפראש עם ארבעת ילדיהם בדירה בבניין ברחוב אריה לוין בשכונת קריית שמואל בחיפה, כשאטירסאו התגורר בעיר לוד.

אטירסאו אינעלם, הורשע ברצח אשתו
אטירסאו אינעלם, הורשע ברצח אשתו | צילום: חדשות 13

לפי כתב האישום, נסע אטירסאו בן ה-44 מלוד לחיפה, הגיע לבניין מגוריה של אשתו כשהוא מצויד בסכין, והמתין לה ברחוב. כשחזרה סיפראש ממקום עבודתה והתקרבה לבניין, התנפל עליה אטירסאו ודקר אותה שמונה פעמים - בצווארה, בגבה, במותנה, בכתפה ובפניה - כך ע"פ כתב האישום.

האישה שנרצחה בדקירות בחיפה
האישה שנרצחה בדקירות בחיפה | צילום: חדשות 13

שכניה של סיפראש סיפרו לאחר שנרצחה כי בינה לבין בעלה קיים סכסוך של שנים, על רקע הליך גירושים. עוד ציינו כי המשטרה ביקרה בבית פעמים רבות. גורם במשטרה אמר כי "היו תלונות בעבר של האישה על כך שהחשוד מתקשר אליה ומפר צווי הרחקה, כרגע אנחנו בודקים את כל התלונות. החשוד נעצר בעבר".

בתוך כך, לרגל יום המאבק באלימות נגד נשים יתקיימן היום ברחבי הארץ מספר אירועים. בשעה 17:30 תתקיים עצרת במרכז הקהילה בית אבא חושי בחיפה. עצרות יתקיימו גם בבית יד לבנים באשקלון בשעה 18:30 ובמשכן לאמנויות הבמה בתל אביב בשעה 19:45. בתל אביב וירושלים יתקיימו צעדות. הצעדה בתל אביב תצא בשעה 18:30 מכיכר רבין, ובירושלים תצא בשעה 19:00 מגן הסוס.