השף נותר עירום: רשת המסעדות של ג'יימי אוליבר נסגרה בבריטניה

25 הסניפים ברשת המסעדות האיטלקיות של "השף העירום" ייסגרו לאחר שנכנסו לקשיים כלכליים. ע"פ ההערכות הסיבות לסגירה: עליית מחירי המזון ו"איבוד התיאבון" של האזרחים בשל ה"ברקזיט"

זמן צפייה: 02:22

רשת המסעדות האיטלקיות של ג'יימי אוליבר, המכונה "השף העירום", תסגור את 25 סניפיה הפרוסים ברחבי בריטניה. זאת לאחר שנכנסה לקשיים כלכליים. ההחלטה על הסגירה מגיעה לאחר שבשנה שעברה נסגרה הרשת גם באוסטרליה.

אנה סטיוארט, מומחית למסעדנות בבריטניה, מנתה את הסיבות שלדעתה הובילו לסגירת רשת המסעדות של אוליבר: "מחירי המזון במדינה עלו, וכך גם מחירי השכירות". כמו כן, לדבריה גם ה"ברקזיט" (עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי) השפיע על המצב: "הבריטים איבדו את התיאבון ויוצאים לבלות בהיקף נמוך יותר - דבר שמקשה על ניהול עסק בתחום המסעדנות".

עוד כתבות בחדשות 13: 

היועמ"ש דחה את מועד השימוע של נתניהו לתחילת אוקטובר

מאות אלפי חוגגים ואלפי שוטרים: הערב תחל ההילולה בהר מירון

גורם בפרקליטות: אסור למנדלבליט להגן על החסינות של נתניהו

השף ג'יימי אוליבר
השף ג'יימי אוליבר | צילום: חדשות 13

גם השף הישראלי, אסף גרניט, שבבעלותו שלוש מסעדות באי הבריטי מציין את הקשיים בניהול עסק בתחום המסעדנות: "זה מקצוע שצריך להיות מזוכיסט כדי לשרוד אותו". גרניט הוסיף כי "בחירה לא נכונה בשותפים, החלטות עסקיות לא נכונות ועוד מגוון סיבות מקשות לשמור על רווחיות לאורך זמן".

אוליבר עצמו לא צפוי לספוג פגיעה ממשית ברווחיו בעקבות סגירת רשת המסעדות. זאת, מאחר והונו מוערך בכ-150 מיליון פאונד (כ-750 מיליון שקלים) בשל הספרים שכתב ותוכנית הבישול שמשודרת בכיכובו.

השף ג'יימי אוליבר
השף ג'יימי אוליבר | צילום: חדשות 13