מכה קשה לסלביני: מפלגות השמאל באיטליה ירכיבו את הקואליציה

יו"ר המפלגה הלאומנית, שפירק לאחרונה את הקואליציה, מצא את עצמו מחוץ לה. זאת, לאחר שה-PD ותנועת 5 הכוכבים הגיעו לסיכום לפיו, בין היתר, ראש הממשלה המתפטר ג'וזפה קונטה יישאר בתפקידו

ראש ממשלת איטליה קונטה ומתאו סילבאני, מנהיג הלאומנים
ראש ממשלת איטליה קונטה ומתאו סילבאני, מנהיג הלאומנים | צילום: רויטרס

משבר עבור הימין באיטליה: מפלגות השמאל, PD ותנועת חמשת הכוכבים, הסכימו על הרכבת קואליציה בראשות ראש הממשלה שהתפטר לפני כשבועיים, ג'וזפה קונטה. זאת, בעקבות פירוק הקואליציה הקודמת על ידי מנהיג הקואליציה ויו"ר המפלגה הלאומנית מתאו סלביני.

מפלגתו של סלביני הייתה חלק מהקואליציה בשנה האחרונה, יחד עם מפלגת חמשת הכוכבים, אך בחרה לפרק אותה כאמור בעקבות מתיחות בין סלביני למנהיג התנועה המתחרה, לואיג'י דה מאיו. סלביני, שקיווה למצב את עצמו בעמדה טובה יותר, קרא לבחירות מחודשות במדינה לאחר פגישה עם הנשיא סרג'ו מטרלה. אולם, נראה כי לא לקח בחשבון חבירה בין שתי המפלגות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אקלים, כלכלה – וטראמפ: ועידת ה"ג'י 7" נפתחה בצרפת

איראן: מעורבות ישראל בקואליציית ארה"ב במפרץ היא איום כלפינו

בגלל הניסיון להקים מפלגה: שב"ס ישלול שיחות טלפון מיגאל עמיר

החיבור בין המפלגות מפתיע, משום שהן נחשבות יריבות בדרך כלל. הן ניהלו שיחות מרתוניות בעקבות התפרקות הקואליציה הקודמת בשבוע שעבר. "בזמנים קשים כמו אלה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתנער מהאחריות המוטלת עלינו", אמר ניקולה זינגרטי, מזכ"ל המפלגה הדמוקרטית, PD.

בפגישה הוחלט, בין היתר, כי ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, יישאר בתפקידו. מנהיג תנועת חמשת הכוכבים, לואיג'י דה מיו, בירך על מה שכינה "הנכונות של PD לקבל את מינויו מחדש של קונטה".