בגלל הניסיון להקים מפלגה: שב"ס ישלול שיחות טלפון מיגאל עמיר

רוצח רה"מ לא יוכל לבצע שיחות במשך חודשיים בשל הפרה של כללי השימוש בטלפון. הוא הודיע שבכוונתו לשבות רעב. זאת לאחר שפורסם בתחקיר "הצינור" כי התקשר למספר אנשים לצורך התארגנות פוליטית

זמן צפייה: 09:45

בעקבות הפרה של כללי השימוש בטלפון, החליטו בשירות בתי הסוהר למנוע מיגאל עמיר לבצע שיחות טלפון במשך חודשיים. החלטת השב"ס התקבלה לאחר פרסום תחקיר "הצינור" על שיחות הטלפון שביצע עמיר מתוך הכלא לצורך התארגנות פוליטית. בתגובה להחלטה לשלול ממנו טובות הנאה, הודיע עמיר למפקד האגף כי בכוונתו לשבות רעב. לאחר כמה שעות, חזר בו, וקיבל את ארוחת הצהריים.

על פי התחקיר, פנה עמיר לגורמים בתקשורת ובפוליטיקה בניסיון לגייסם לסיוע למפלגה חדשה ששמה לה למטרה לשחררו מהכלא. בין היתר, שוחח עמיר עם עופר גולן, מפעיליה המובילים של עוצמה יהודית ועם יואב אליאסי, "הצל".

יואב אליאסי, הצל
יואב אליאסי, ''הצל'' | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כשלושה שבועות קיבל יואב אליאסי, המכונה "הצל", שיחה מאגף הבידוד בכלא רימונים. מצדו השני של הקו פנה אליו יגאל עמיר שניסה לשכנעו לפרסם פוסטים בעד שחרורו כדי להפיץ את מסרי המפלגה החדשה. "הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים", אמר עמיר לצל. "במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה ביד השמאל".

אליאסי השיב לעמיר כי אינו מעוניין לפתח איתו שיח. "חשבתי שאולי עובדים עליי וגם בגלל שהייתי בשוק שהוא ואני בעלי אידיאולוגיה זהה, זה פשוט לא ייאמן", אמר אליאסי. "אני אף פעם לא מגמגם - הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהייה באותו הצד הפוליטי".

שיחה זו הייתה אחת מיני רבות שביצע רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בניסיון להקים מפלגה לשחרורו.