שירותים ניידים: אסלה עשויה זהב טהור נגנבה מארמון בבריטניה

לפי ה"טלגרף" הבריטי, היצירה הייחודית שהוצגה בתערוכה "אמריקה" בארמון בלנהיים נלקחה - למרות שהייתה מחוברת לצנרת המבנה. בעבר, הציע האמן להעניקה במתנה לטראמפ, כביקורת על טעמו הראוותני

האסלה המוזהבת שנגנבה בלונדון
האסלה המוזהבת שנגנבה בלונדון | צילום: getty images

אסלה העשויה מזהב טהור ושוויה מוערך בכמיליון אירו נגנבה היום (שבת) מארמון בלנהיים שבבריטניה, כך דווח בעיתון ה"טלגרף" הבריטי. האסלה הייתה חלק מתערוכה של האמן האיטלקי מאוריציו קטלן, הזכתה לשם "אמריקה".

האסלה הייחודית הוצבה בארמון, שנודע בין היתר כמקום הולדתו של ראש ממשלת בריטניה בעת מלחמת העולם השנייה, וינסטון צ'רצ'יל, והיא חוברה לצנרת הבית. למעשה, היא הייתה פעילה לחלוטין. כלומר, מבקרי התערוכה זכו לביקור בה, כל עוד עמדו במגבלת הזמן - שלוש דקות לאדם.

טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהו | צילום: קובי גדעון לע״מ

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תיעוד: כך נגנבו רכב ודרכונים של השליח המיוחד למזה"ת

ליברמן מתנגד לחוק המצלמות: "זה לא פיקוח – זו גניבת הבחירות"

יום הבוחר: נקודות המפנה הגדולות של מערכות הבחירות בישראל

היצירה הוצגה כבר לפני כשנתיים במוזיאון הגוגנהיים היוקרתי שבניו יורק, ארצת הברית. כשהסתיימה התערוכה בגוגנהיים, קטלן הציע לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את האסלה במתנה, כביקורת על טעמו הראוותני של איש העסקים שהפך לנשיא.

חברת ניהול האירועים שפעלה במקום פרסמה הודעה ובה כתבה: "קרתה דרמה במהלך הלילה, ולא נפרט בנושא כעת". המשטרה המקומית דיווחה אף היא על אירוע חריג, אך לא פירטה. היא ציינה כי אירעה פריצה לארמון בשעה 4:57. הבוקר, נסגר למבקרים המקום. בהצהרה נמסר כי "בעקבות אירוע לא צפוי, הארמון יישאר סגור עד לשעות הצהריים. אנו מתנצלים על אי הנוחות".