דיווח בצרפת: כומר נורה בכנסייה בעיר ליון - נעצר חשוד

על פי דיווחים בתקשורת הצרפתית, הכומר נורה בעת שסגר את המקום. ככל הנראה מצבו קשה. כוחות המשטרה ערכו חיפושים אחר היורה - ועצרו חשוד במעשה כעבור כמה שעות

זמן צפייה: 00:43

אירוע טרור נוסף בצרפת? כלי תקשורת צרפתיים דיווחו הערב (שבת) כי כומר נורה בכנסייה בעיר ליון שבמרכז-מזרח המדינה. ככל הנראה מצבו קשה. היורה, על פי הדיווחים, נמלט מהמקום - וכעבור שעות אחדות נתפס. כוחות משטרה נרחבים נמצאים במקום. ככל הנראה האירוע התרחש כאשר הכומר סגר את המקום.

אירועי ירי בכנסייה בליון, צרפת
אירועי ירי בכנסייה בליון, צרפת | צילום: חדשות 13

בווידאו: תיעוד מהזירה בליון

תקרית זו מגיעה יומיים בלבד לאחר פיגוע הדקירות שאירע ביום חמישי ליד כנסייה בניס, ובו נהרגו שלושה אנשים. כמה נוספים נפצעו. המשטרה אישרה כי אחת מההרוגים כי אישה שראשה נערף. מייד לאחר האירוע מסר ראש עיריית ניס הצהרה לתקשורת, שבה אמר כי הוא מאמין שמדובר באירוע טרור, וטען: "החשוד קרא 'אללה אכבר'". בהמשך, דרש לסגור את כל הכנסיות ברחבי העיר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון פנה לאומה ואמר כי "צרפת נמצאת תחת מתקפה של טרוריסטים איסלאמים. אנחנו מותקפים בגלל הערכים שלנו - ערך החירות והסירוב שלנו להיכנע לטרור". מקרון אף הודיע כי נוכחות החיילים תוגבר, כמו גם האבטחה על בתי תפילה ועל בתי ספר.

הזירה בניס, צרפת, שבה נדקרו למוות שלושה בני אדם
זירת הפיגוע בניס, צרפת
אתמול עצרה המשטרה המקומית גבר בן 47 בחשד כי סייע למחבל. בצרפת עדכנו כי המחבל, צעיר בן 21 מתוניסיה, אשר הגיע למדינה לפני כשלושה שבועות, מאושפז במצב קשה בבית החולים.

כזכור, לפני כשבועיים נרצח בצרפת מורה בחטיבת ביניים, שהציג תמונה של הנביא מוחמד בכיתה. המפגע, בן 18 שנולד במוסקבה, ערף את ראשו של המורה ואז נורה ומת על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. על פי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר".