חשד לאירוע טרור בצרפת: שלושה הרוגים מדקירות ליד כנסייה בניס

המשטרה אישרה כי אחת מההרוגים היא אישה שראשה נערף. ע"פ חלק מהדיווחים גם ראשו של ההרוג השני נערף. באירוע נפצעו כמה נוספים. החשוד נעצר. אדם נעצר לאחר שדקר שומר בקונסוליה הצרפתית בג'דה

זמן צפייה: 06:36

חשד לאירוע טרור בצרפת: שלושה בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו באירוע דקירה שאירע היום (חמישי) בעיר ניס שבדרום המדינה. המשטרה אישרה כי אחת מההרוגים כי אישה שראשה נערף. על פי חלק מהדיווחים, ההרוג השני הוא גבר - שראשו נערף גם כן. מייד לאחר האירוע, ראש עיריית ניס מסר הצהרה לתקשורת, שבה אמר כי הוא מאמין שמדובר באירוע טרור, וטען: "החשוד קרא 'אללה אכבר'". בהמשך, דרש לסגור את כל הכנסיות ברחבי העיר.

בעיר הצרפתית נמצאת גם קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, לקראת משחקה הערב בליגה האירופית מול ניס. המלון שבו מתאכסנים השחקנים קרוב יחסית לזירה, אולם לדברי גורמים בקבוצה - הם לא שמעו דבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט אישר: א'-ב' ילמדו חצי שבוע למשך שבועיים, ג'-ד' 5 ימים

ריבלין בטקס לזכר רבין: חושש שהלהבות שבתוכנו מסכנות את הבית

אם הנער שנרצח בגלבוע: "המשטרה מתעלמת מאיתנו, לא אומרים כלום"

כנסיית נוטרדאם בניס
כנסיית נוטרדאם בניס

בד בבד, בעיר אביניון שבדרום צרפת המשטרה ירתה למוות בגבר שאיים על עוברי אורח בסכין וצעק "אללה אכבר". במקרה אחר בערב הסעודית, אדם נעצר לאחר שדקר שומר בקונסוליה הצרפתית בג'דה.

הזירה בניס, צרפת, שבה נדקרו למוות שלושה בני אדם
הזירה בניס, צרפת, שבה נדקרו למוות שלושה בני אדם

כזכור, לפני כשבועיים נרצח בצרפת מורה בחטיבת ביניים, שהציג תמונה של הנביא מוחמד בכיתה. המפגע, בן 18 שנולד במוסקבה, ערף את ראשו של המורה ואז נורה ומת על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. על פי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר".

כמה ימים לאחר הפיגוע, נשיא צרפת עמנואל מקרון כינה את המעשה כ"פיגוע טרור איסלאמיסטי". בהמשך, הוא התחייב להגן על "הערכים החילוניים" במדינה, והבהיר כי צרפת "לא תוותר על הקריקטורות שלה". עוד לפני הרצח, תיאר מקרון את האסלאם כ"דת במשבר", והכריז על צעדים חדשים להתמודדות עם ה"בדלנות האיסלאמיסטית".

הזירה בניס, צרפת, שבה נדקרו למוות שלושה בני אדם
הזירה בניס, צרפת, שבה נדקרו למוות שלושה בני אדם