משפט הצעירה הבריטית בקפריסין נדחה; פרקליטה: "הטראומה הוחמרה"

משפטה של בת ה-19 נדחה לסוף אוקטובר. עורך דינה של הצעירה שנעצרה לאחר שהודתה כי בדתה אונס קבוצתי על ידי קבוצת ישראלים, טוען כי יחס הרשויות הרע את מצבה הנפשי. "היא להוטה לנקות את שמה"

זמן צפייה: 00:57

פרשת המין בקפריסין: משפטה של הצעירה הבריטית, שנאשמת בפגיעה ברגשות הציבור ובשיבוש הליכי משפט לאחר שהודתה כי בדתה את תלונת האונס נגד 12 הנערים הישראלים, נדחה היום (רביעי) בקפריסין. בדיון בבית המשפט, שהיה הראשון, הוחלט לדחות את את המשפט לסוף חודש אוקטובר.

בד בבד, עורך דינה, מייקל פולק, תקף את הרשויות המקומיות, וטען כי היחס אליה החמיר את הטראומה שממנה היא סובלת, כתוצאה מהאונס שעברה לטענתה. כזכור, הצעירה חזרה בה מהתלונה נגד הישראלים, אך לאחר שנעצרה טענה כי אולצה להודות שמדובר בתלונת שווא. האישום נגדה יכול לגרור עד שנת מאסר.

לעוד כתבות בנושא:

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית שוחררה בערבות – עד למשפטה

פרשת המין בקפריסין: מעצרה של הצעירה הבריטית הוארך בתשעה ימים

הישראלים שתרמו להגנת הצעירה הבריטית: "הראנו שלא כולנו זהים"

Capture
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: החדשות 13

הצעירה הייתה עצורה במשך כחודשיים, אך גם לאחר שחרורה בערבות לא היה ביכולתה לחזור לבריטניה, שכן מסרה את המסמכים המזהים שלה למשטרה, ונאלצה להתייצב בתחנה בניקוסיה שלושה פעמים בשבוע. לדברי עורך דינה, היא הוחזקה בבית כלא שבעבר נמתחה ביקורת על התנאים הירודים שבו, והיא הוחזקה בתא שבו היו תשע אסירות.

"ההחלטה לכלוא אותה לאחר שהייתה קורבן לפשע כה חמור הרעה את מצבה הנפשי", אמר עורך הדין. "היו מחדלים ברורים בטענות האונס. הדברים היו צריכים להיעשות אחרת, המשטרה קפצה למסקנה לא נכונה לפני שחקרה כראוי את הדברים". "הצעירה להוטה לנקות את שמה", הוסיף פולק. "אני מקווה שתזכה למשפט הוגן".

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה | צילום: חדשות 13

לאחר מעצרה, כאמור, טענה התיירת כי המשטרה אילצה אותה לשנות את גרסתה ולחתום על מסמך הודאה לאחר שהוחזקה שעות ארוכות בתחנת המשטרה המקומית ללא עורך דין. כך, לפי דיווחים ב"סאן" הבריטי.

עוד טענה הצעירה, שהחוקרים איימו עליה שיעצרו את "חבריה לקונספירציה" אם היא לא תשתף פעולה, ושהיא חתמה על ההצהרה שקרית שנכתבה על ידי חוקרי המשטרה עצמם שבה היא מודה שבדתה את הסיפור, כיוון שהייתה מותשת אחרי שמונה שעות חקירה.

עורך דינה של הצעירה אמר אז כי "ההודאה הושגה תחת לחץ גדול ואיומים. לא ניתנה לה גישה לעורך דין, ואנחנו גם מבינים לצערנו שאף שלב בהליכים לא הוקלט". על פי הדיווח, דקות לפני שהוגש נגדה כתב האישום, שלחה בת ה-19 הודעות לחבריה ובהן כתבה: "זה מטורף, הם לא נותנים לי לדבר עם אף אחד, הם מנסים לגרום לי לחתום על משהו".