ספרד: 838 מתו ביממה האחרונה; 756 מקרי מוות נוספים באיטליה

סגן שר הבריאות האיטלקי אמר בריאיון ל-BBC: "בעוד שבוע עד עשרה ימים נראה ירידה במספר המקרים". בארה"ב, שבה מספר הנדבקים הוא הגבוה בעולם, הזהיר יועץ טראמפ כי "בין 100 ל-200 אלף ימותו"

זמן צפייה: 02:39

מגפת הקורונהמניין מקרי המוות באיטליה ממשיך לעלות, אך בקצב מעט איטי יותר משלוש היממות האחרונות - עם 756 מקרים שנוספו היום (ראשון). לפי שעה מתו בה 10,779 בני אדם כתוצאה מסיבוכים רפואיים שחולל הנגיף.  בכך מחזיקה ארץ המגף בתואר המפוקפק של המדינה עם המספר הגדול ביותר של מקרי המוות מקורונה.  סך הנדבקים בנגיף עומד על 97,689.

ספרד, השוכנת לא הרחק ממנה, בדרום-מערב היבשת האירופית, שנייה לה: מספר המתים במדינה שעל חצי האי האיברי עומד על 6,606 והוא במגמת עלייה חדה. ב-24 השעות האחרונות בלבד זינק מספר המתים בספרד ב-838, כמעט כמו מניין המתים ביממה הקודמת. אוכלוסייתה מונה למעלה מחמישים מיליון נפשות, ומספר הנדבקים בה עומד על 78,797. ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, החמיר עקב כך את מגבלות התנועה במדינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בת 84 מתה מקורונה בשערי צדק – מניין המתים עלה ל-15

המשטרה נערכת להטיל הסגר על שכונות חרדיות בבני ברק ובירושלים

בת 84 מתה מקורונה בשערי צדק – מניין המתים עלה ל-15

אישה הולכת עם מסיכת פנים ברומא בעקבות נגיף
אישה הולכת עם מסיכת פנים ברומא בעקבות נגיף | צילום: רויטרס

סגן שר הבריאות האיטלקי התייחס למשבר בארצו בריאיון ל-BBC ואמר כי "במהלך הימים האחרונים התחלנו לבדוק יותר. כמובן שכשבודקים יותר - מוצאים יותר. זה מסביר למה מספר המקרים עלה, אך אני מאמין שאנחנו כרגע נמצאים בשיא המשבר, בעוד שבוע עד עשרה ימים אנו נראה ירידה במספר המקרים".

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

שיא אחר נשבר דווקא מעבר לאוקיינוס - באמריקה הצפונית. ארה"ב לבדה מחזיקה במספר הגבוה ביותר בעולם של נדבקים בנגיף - 125,308, כשכמעט מחציתם הם ממדינת ניו יורק.

על אף שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי "הקורונה לא שונה משפעת עונתית" וכי "אין טעם בהסגר מלא, אנו מנסים למצוא את הדרך להשיב את הכלכלה לסדרה", דווקא יועצו לענייני מחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, התראיין ואמר כי הוא "מעריך שיהיו מיליוני מקרי הדבקה בקורונה בארה"ב, וכי בין 100 ל-200 אלף מקרי מוות"

עוד הוסיף פאוצ'י כי כדי לצלוח את המגפה עם מספר מתים נמוך ככל האפשר "מדינת ניו יורק נזקקת ל-30 אלף מכונות הנשמה בהקדם". ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הזהיר כי האספקה של ציוד רפואי הכרחי בעירו אוזלת והיא עלולה להיגמר עד 5 באפריל. דה בלאזיו אמר כי מחסור רב נרשם גם בכמות אנשי הצוותים הרפואיים בעיר.

קורונה בספרד
קורונה בספרד | צילום: רויטרס

בסוף השבוע שעבר, כשהיה נדמה כי הנגיף נסוג מעט, שר הבריאות הספרדי, סלבדור אילה, נאם בקונגרס והסביר כי על אף שרבים עדיין מתים - מדובר בבשורה מעודדת מעט, משום שמספר המתים נמוך מהיום שקדם לו. "הנתונים מעידים על שינוי מגמה שגורם לנו לחשוב שאנחנו מתחילים שלב של התייצבות המגפה", הסביר אז. זו אך הוכחה כי תפוצת הנגיף אינה צפויה וכי הוא מאוד מתעתע.

במדינות אירופיות נוספות, המוות מהנגיף ממשיך להכות: בבריטניה זינק מספר המתים ב-24 השעות האחרונות ב-209, ובסה"כ 1,228 מתו לפי שעה. בהולנד מספר המתים עלה ביממה האחרונה ב-132 והוא כבר חצה את האלף. סגנית היועצת הממשלתית לענייני הבריאות בממלכה המאוחדת הצהירה כי "המידע שיש לנו מציע שנוכל להשתלט על הקורונה בתוך 12 שבועות".

A Virologist Displays A Sample Containing The Sars Virus In Hamburg.
חוקרת מציגה דגימה של וירוס הקורונה במעבדה בהאמבורג, גרמניה | צילום: רויטרס

בגרמניה, בה 58,247 בני אדם חולים בקורונה, מספר המתים נמוך יחסית לגודל האוכלוסייה ועומד על 455, מהם 22 ביממה האחרונה. שר האוצר באחת ממדינות גרמניה התאבד אתמול, וראש הממשלה במדינה התייחס לעובדה שהוא "עבד מסביב לשעון כדי להתמודד עם משבר הקורונה". המחשבה על ההתאוששות הכלכלית שעוד צפויה הטרידה את מנוחתו ללא הרף, ו"כנראה שאלו הכריעו אותו".