כיצד אירופה יוצאת מההגבלות - בעוד שישראל נכנסת לגל שני?

ע"פ ארגון הבריאות העולמי, בספרד, גרמניה ואיטליה נמצאו לאחרונה פחות נדבקים מבישראל - לאחר ששחררו את הסגר בהדרגה והחלו בחזרה איטית לשגרה. ובכל זאת, ייתכן שגם שם מעט מוקדם מכדי לשמוח

זמן צפייה: 01:46

מגפת הקורונה: בשעה שישראל מידרדרת לעוד הגבלות, באירופה דווקא יוצאים מהן. על פי דוח ארגון הבריאות העולמי, בספרד, גרמניה ואיטליה, שהאוכלוסיות שלהן מונות יחד מאות מיליוני בני אדם, נמצאו פחות נדבקים בקורונה מאשר בישראל, כאן אובחנו ביממה אחת יותר מאלף חולים.

ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא משום שישראל עושה הרבה יותר בדיקות לנפש מהמדינות האלה, כך שכאן נמצאים יותר חולים. אולם, זהו לא כל ההסבר - זאת משום שגם כאשר בודקים מהו שיעור התוצאות החיוביות בישראל מתוך הבדיקות, מוצאים כי הוא גדול פי חמישה ויותר מבמדינות האירופיות. כלומר, בארץ יש יותר חולים, יחסית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: שוטרים הכו וחשמלו בטייזר צעיר שלא עטה מסכה

ישראל שיגרה לחלל את לוויין הריגול "אופק 16"

"פייק ניוז הורג": המתקשר שטוען שהנגיף הונדס – ומסכן אלפים

קורונה באיטליה
קורונה באיטליה | צילום: רויטרס

אם כך, מדוע באירופה משחררים מעט את ההגבלות ואצלנו להפך? ראשית, המדינות האלה היו בהסגר זמן רב אחרי טרגדיות לאומיות באיטליה וספרד, כך שהן רק מתחילות לצאת ממנו. לכן, יש לחכות תקופה של חודשיים, בערך, ולבדוק מה יהיה מצב התחלואה.

שנית, הממשלות שלהן הסירו את ההגבלות לאט ובהדרגה - בניגוד לישראל. שם, לא חידשו את הלימודים במהירות בבתי ספר על יסודיים. כמו כן, באירופה ישנו מערך חקירות מסלולי הדבקה. בגרמניה החליטה הממשלה שעל כל 20 אלף איש יהיו חמישה אנשי צוות שיבדקו את מעגלי החולים ויבודדו אותם. במונחים ישראליים, מדובר ביותר מ-2,000 חוקרים, וכאן יש עשרות אחיות לכל היותר שעושות זאת.

מה שבטוח, והכי חשוב, למדינות האלה יש תוכניות סדורות המציגות שלב אחר שלב כיצד יש לצאת מההסגר. ישראל, לעומת זאת, עברה מהסגר לאלתור - במהירות רבה.