אחרי ההפגנות האלימות - מנהיג קטלוניה: "קוראים לדיאלוג"

מאות מפגינים התעמתו אמש עם המשטרה בעיר ברצלונה במסגרת המחאה שנמשכת מזה חמישה ימים נגד גזר הדין למנהיגי הבדלנים. קים טורה אמר כי "האלימות אינה משקפת את האופי הרגוע של תנועת העצמאות"

זמן צפייה: 00:46

מנהיג חבל קטלוניה, קים טורה, קרא היום (שבת) לדו שיח עם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ז, בעקבות ההפגנות בעיר ברצלונה הנמשכות מזה חמישה ימים. המחאות פרצו בעקבות משפטם וכליאתם של יוזמי משאל העם לעצמאות החבל.

טורה אמר לכתבים כי "אני קוראים לראש הממשלה לשבת למשא ומתן" והוסיף כי האלימות של הימים האחרונים "אינה משקפת את האופי הרגוע של תנועת העצמאות הקטלונית. דרכנו מעולם לא הייתה אלימה". טורה התייחס לעימותים האחרונים בין כוחות המשטרה בעיר למפגינים שהביעו את זעמם על גזר הדין שנגזר ביום שני על כמה ממנהיגי הבדלנים שהוביל למשאל העם שנערך ב-2017.

לכתבות נוספות בנושא: 

עקב המתיחות בספרד: משחק הקלאסיקו בין ברצלונה למדריד נדחה

המהומות בברצלונה: הישראלים שנקלעו בין המשטרה לתומכי קטלוניה

מהומות בברצלונה: מפגינים קטלונים שיבשו את פעילות נמל התעופה

קטלוניה, מהומות, ברצלונה
מהומות בברצלונה | צילום: רויטרס

אמש, היום החמישי למחאה, מאות מפגינים התעמתו עם כוחות השיטור בעיר, יידו אבנים והעלו באש מחסומים.בעקבות האירועים האלימים, משחק ה"קלאסיקו" בין קבוצות הכדורגל ברצלונה וריאל מדריד שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא נדחה. כמו כן, קתדרלת הסגרדה פמיליה המתוירת נסגרה לכניסת מבקרים.

בהתייחס לנושא, ראש הממשלה סנצ'ס הזהיר כי מי שיפר את הסדר ייענש בחומרה וכי "אין מקום לחסינות ביחס למקרים הקשים של האלימות שאנו עדים להם בימים האחרונים, בערים שונות בקטלוניה".

מהומות בברצלונה
מהומות בברצלונה | צילום: רויטרס

כאמור, בתחילת השבוע פרצו מהומות בברצלונה, בעקבות גזרי דין של תשע עד 12 שנות מאסר שהוטלו על תשעה מנהיגי אופוזיציה. בשל מעורבותם במשאל העם. במהלך ההפגנות, חסמו ההמונים רחובות ושיבשו את תנועת הרכבות – ואף חסמו את נמל התעופה "אל פראט" שבעיר לזמן קצר. עד כה בוטלו כעשרים טיסות שהיו אמורות להמריא משדה התעופה.

בעקבות הפסיקה, הוציא בית המשפט העליון בספרד צו מעצר לנשיא מחוז קטלוניה לשעבר, קרלס פוג'דמון, שחי בבלגיה מאז שהודח מתפקידו בעקבות משאל העם. מוקדם יותר היום, התייחס הנשיא לשעבר לפסיקה. "גזר הדין של מאה שנות מאסר במצטבר הוא פסיקה ברברית", כתב בחשבון הטוויטר שלו, ופנה למנהיגי האופוזיציה: "עכשיו יותר מתמיד – נעמוד לצדכם ולצד משפחותכם".

כזכור, באוקטובר 2017 התקיים בקטלוניה משעל עם להכרזת עצמאות של חבל הארץ. מתוך כלל המצביעים, 90% תמכו בהצעה, אך ממשלת ספרד התנגדה למשאל בטענה כי המהלך מנוגד לחוקה הספרדית.