המהומות בברצלונה: הישראלים שנקלעו בין המשטרה לתומכי קטלוניה

המחאות בספרד בעקבות החלטת הממשלה לשלוח למאסר בדלנים שרצו עצמאות לקטלוניה הסלימו והפכו אלימות, ורבים שרצו לנצל את חול המועד סוכות כדי לטייל מצאו עצמם בעיצומו של משבר פוליטי

זמן צפייה: 01:43

רחובות בברצלונה בוערים זה היום השני ברציפות. מאות תושבים הפגינו אמש נגד החלטת בית המשפט העליון לגזור עונשי מאסר ממושכים על תשעה מנהיגי הבדלנים שניסו להוביל לעצמאות קטלוניה מספרד ב-2017.

רוב המפגינים והמפגינות מחו בשקט, אלא שלא נדרשים הרבה אנשים כדי לגרום נזק רב ולהכתים מחאה שלמה. קבוצה של מפגינים השליכו אבנים, הציתו פחי אשפה ואפילו גדרות סמוך לאחד הבניינים המפורסמים של האדריכל הקטלוני גאודי, ואתר תיירות מרכזי בעיר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מהומות בברצלונה: מפגינים קטלונים שיבשו את פעילות נמל התעופה

ר"מ חדש בספרד; ממשלה הושבעה בקטלוניה: "מחויבים לעצמאות"

מפגינים קטלונים בברצלונה
מפגינים קטלונים בברצלונה | צילום: רויטרס

ישראלים רבים שרצו לנצל את חול המועד סוכות כדי לטייל במדינה מצאו עצמם נקלעים למשבר הפוליטי. "מדי פעם קבוצות של אנשים הולכים עם דגלים, משרוקיות", סיפרה נטעלי טואף, ישראלית בברצלונה, "כל התנועה מסביב לאזור המרכזי הייתה סגורה, לא היו מכוניות. אתמול לא הגיעו טיסות".

עיתונאים של סוכנות רויטרס מסרו כי משטרת ספרד הגיבה, בין היתר, בירי של כדורי גומי באוויר. מובילי המחאה טוענים היום כי האלימות היא מעשה של מיעוט שמזיק למטרה והם קוראים לשים קץ למה שכבר גרם לפציעתם של עשרות ולנזק רב.