קורבין הודה בהקלטה כי הלייבור התעלמה ממקרי אנטישמיות

ב"סאנדיי טיימס" נחשף כי בשיחה שקיים עם חברת פרלמנט, יו"ר המפלגה הבריטית העלה חשש כי מפלגתו לא טיפלה בתלונות שהוגשו נגד שנאת יהודים. הלייבור: "הקלטה המעידה על רצון לשיקום האמון"

תקופה קשה למפלגתו. ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה | צילום: רויטרס

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, הודה כי קיים חשש שמפלגתו "התעלמה" מטיפול במאות מקרי אנטישמיות בתוך המפלגה - כך פורסם הלילה (ראשון) בהקלטה שחשף עיתון ה"סאנדיי טיימס". ההקלטה נלקחה מתוך דברים שנאמרו במהלך פגישה אישית שקיים קורבין עם חברת הפרלמנט הבריטי, מרגרט הודג', שנחשבת למבקרת חריפה בנוגע לאופן ההתמודדות עם אנטישמיות בלייבור.

במהלך השיחה דנו השניים בכוונתו של קורבין למנות את השר לשעבר, צ'רלי פלקונר, כאחראי על בחינת אופן ההתמודדות עם התלונות במפלגה. "הוא (פלקונר) יבחן את המהירות של הטיפול במקרים ואת הליך איסוף הראיות", הוקלט קורבין. בהמשך דבריו, אמר: "אני חושש כי ישנן ראויות שהתעלמנו מהן או שלא עשינו בהן שימוש כפי שהיה ראוי". בתגובה לפרסום טען אחד מדוברי המפלגה ב-BBC כי ההקלטה שפורסמה מבטאת את רצונו של קורבין לשקם ולבנות מחדש את האמון עם הקהילה היהודית.

לכתבות נוספות בנושא: 

דיווח בבריטניה: הלייבור כשלה בטיפול במאות מקרי אנטישמיות

סקר: שליש מהאמריקנים לא מאמין ששישה מיליון יהודים נספו בשואה

ארה"ב: בן 30 הואשם בפרסום תכני שנאה ואיומים אנטישמיים

ג'רמי קורבין בועידת מפלגת הלייבור בליברפול
ג'רמי קורבין בועידת מפלגת הלייבור בליברפול | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר דווח ב"סאנדיי טיימס" כי מערכת הלייבור, שאמורה לטפל בתלונות מסוג זה הופרעה על ידי עיכובים, חוסר נקיטת פעולה ואף התערבות ישירה ממשרדו של קורבין. בעיתון התבססו על החסן נייד שהגיע לידי המערכת ועליו דואר אלקטרוני ומאגר נתונים חסוי. מהמסמכים שנחשפו עלה כי חברי מפלגה שננקטו נגדם הליכים לאחר שפרסמו דברי שנאה ונאצה נגד יהודים ברשתות החברתיות, כגון "הייל היטלר", או "יהודים הם הבעיה" - לא הושעו בסופו של דבר מתפקידם. זאת למרות שהתלונות נגדם התקבלו במפלגה לפני יותר משנה.

כמו כן, דווח כי 454 מתוך 863 תלונות שהתקבלו במפלגה על אירועים אנטישמיים לא טופלו. מתוך 409 המקרים שכן טופלו, לא ננקטה פעולה כנגד 191 חברי מפלגה, 145 קיבלו אזהרה רשמית ופחות מ-30 הושעו מתפקידם. אחד מבכירי איגוד העובדים בלייבור הוחזר לתפקידו לאחר שהואשם בשיתוף חומרים שתלו את האחריות לפיגוע ה-11 בספטמבר ב"יהודי ישראל". במקרה אחר, בכיר במפלגה פסק כי ניתן להשעות מועמד למועצה מקומית לאחר שכינה את חברי המפלגה היהודים "מרגלים ציונים", אך החליט שלא להשעותו מכיוון שהוא "מועמד".

לאחר החשיפה בשבוע שעבר, החליט הארגון היהודי הגדול בבריטניה, לדרוש מהלייבור לפרסם את כל התלונות בנוגע לחברי המפלגה. במקביל, העבירה התנועה החלטה להצבעת אי אמון כנגד קורבין, ואף נשקלת האופציה להתנתק מהמפלגה. מזכ"ל התנועה היהודית בלייבור, פיטר מייסון, אמר אז לרשת "סקיי ניוז" שהחברים היהודים במפלגה "מתבוננים באימה" בתהליכים שמתרחשים בה. "אנחנו מקושרים למפלגה מזה 99 שנים, ונראה כי ההתקשרות בינינו מתקרבת לקצה", אמר. "קורבין הוא שאחראי להנהגת המפלגה ועליו לוודא שהיא מתנהלת באופן תקין – אנחנו נצביע על השאלה האם הוא ראוי להיות מנהיג המפלגה וראש הממשלה".