ארה"ב: בן 30 הואשם בפרסום תכני שנאה ואיומים אנטישמיים

מכתב האישום עולה כי קורבין קאופמן, תושב פנסילבניה, פרסם מאות תכנים ובהם כאלה המבטאים את רצונו לבצע רצח עם ופשעי שנאה. "אנו יודעים טוב מאוד כמה מסוכנים איומים כאלה יכולים להיות"

אמריקני מוחה נגד הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק
אמריקני מוחה נגד הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק | צילום: רויטרס

ארה"ב: קורבין קאופמן, תושב פנסילבניה בן 30, הואשם אמש (חמישי) בפרסום תכני שנאה אנטישמיים ואיומים ברשת חברתית, הכוללים תמונה ערוכה שלו מכוון רובה לעבר קהילה של גברים יהודיים.

קאופמן מואשם בין היתר בפרסום מאות הודעות ותמונות נגד יהודים, שחורים ומוסלמים ברשת חברתית – כך נמסר מעורך הדין מטעם המדינה דיוויד פריד. "בפנסילבניה יודעים טוב מאוד כמה מסוכנים יכולים להיות איומים של עליונות לבנה", הוסיף פריד בהתייחסו לטבח בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג שאירע באוקטובר אשתקד, "אנחנו לוקחים את האיומים הללו מאוד ברצינות".

תכנים אחרים שקאופן לכאורה העלה לרשתות החברתיות מבטאים את רצונו לבצע רצח עם ופשעי שנאה, הכוללים רצח של יהודים, שחורים ומוסלמים. מעורך דינו של קאופמן, לא נמסרה תגובה. גם מייקל הארפסטר, סוכן מיוחד ב-FBI התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו לא נעצור אדם על אידיאולוגיה, אבל אנחנו צריכים להתערב כשהאיומים עוברים את הקו לפעילות בלתי חוקית".

כתבות נוספות בנושא

ארה"ב: צעיר כתב כי בכוונתו לבצע טבח במתפללים יהודים ונעצר

חשד לפשע שנאה בארה"ב: צלבי קרס התגלו בבית כנסת באריזונה

הנחת זרים בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג
הנחת זרים בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר השבוע תושב וושינגטון כבן 20 בשם דטוקה ריד נעצר עקב פוסטים שפרסם בפייסבוק בתקופה אחרונה, ובהם כתב על כוונתו לבצע פיגוע ירי המוני במתפללים יהודים, וכן לאחר שהצטלם במועל יד. ריד חשוד כי השתמש בשבעה חשבונות שונים, ובכולם הפיץ שנאה. "אני מתכוון לירות ב-30 יהודים, אין צורך להכביר במילים. אראה אתכם חבר'ה". שבוע לאחר מכן, כתב: "איננו יכולים ללכת נגד מעשה אבותינו, עלינו לשפוך דם".

החשוד טען כי הוא חבר בקו קלוקס קלאן והצהיר כי הוא מעוניין לחקות את דילן רוף, שביצע את פיגוע השנאה, ורצח תשעה מתפללים בכנסייה בקרוליינה הדרומית בשנת 2015. בין היתר, פרסם קריקטורה של אקדח וחולדות, כהתייחסות ליהודים.

רונדל הנרי, תושב מרילנד החשוד בתכנון פיגוע דריסה
רונדל הנרי, תושב מרילנד החשוד בתכנון פיגוע דריסה | צילום: החדשות 13

בד בבד, תושב מרילנד בן 28, רונדל הנרי, הואשם כי תכנן לבצע פיגוע דריסה על רקע גזעני וכי גנב לצורך כך מכונית מסחרית. על פי החשד, מדובר באדם שהושפע מארגון הטרור דאע"ש ומשנאתו כלפי כל אדם שאינו מוסלמי. העונש המקסימלי על מעשיו של הנרי הוא עשר שנות מאסר.