דיווח בבריטניה: הושגה "פריצת דרך" בתרופה חדשה נגד סרטן השד

לפי הדיווח בתקשורת הבריטית, התרופה "אנהרטו" שמפתחת אסטרה זנקה לטיפול בזן חמור של סרטן השד, מציעה סיכויים גבוהים יותר מהתרופות הקיימות כיום לשרוד את המחלה ולמנוע החמרה במצב החולות

בדיקת ממוגרפיה לגילוי סרטן השד
בדיקת ממוגרפיה לגילוי סרטן השד | צילום: רויטרס

עיתון הדיילי מייל הבריטי מדווח היום (ראשון) כי תרופה חדשה שפותחה לסוג חמור של סרטן השד עשויה להוות "פריצת דרך". חברת התרופות אסטרה זנקה טוענת כי התרופה "אנהרטו" הראתה הפחתה של 72% בסכנה להתקדמות המחלה ומוות כתוצאה מזן קשה של סרטן השד (HER2-Positive), זאת ביחס לתרופות קיימות אחרות.

מחקר שכלל כ-500 חולות מאסיה, אירופה, צפון אמריקה, אוקיאניה ודרום אמריקה מצא כי נראה שהשימוש בתרופה "מסייע מאוד ומשפר את סיכויי ההישרדות" מהמחלה. עם זאת, לפי הדיווח המחקר עדיין לא הבשיל לגמרי ואין לו עדיין מובהקות סטטיסטית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

חברת אסטרה זנקה, אשר מייצרת גם את אחד החיסונים נגד קורונה, ציינה כי כמעט כל החולים שטופלו כחלק מהמחקר ב"אנהרטו" - 94%, חיו שנה נוספת לעומת כ-86% מהמטופלים בתרופה מקובלת שנמצאת בשימוש. עוד נטען כי התרופה החדשה משלשת את הסיכוי להישרדות ללא התקדמות משמעותית של המחלה והציגה שיעור של 95% בשימור המצב הקיים בזן זה של סרטן השד (HER2-Positive) לעומת 77% בשימוש בתרופה הקיימת בשם טרסטוזומב אסטמין.