"כוח טבעי": הסרט שמנסה להוכיח שתפריט טבעוני עדיף לפיתוח הגוף

הסרט, שעלה לאחרונה לשירות "נטפליקס", מנסה לנפץ את התפיסה כי בשר וביצים הם מקורות החלבון הראויים. חרף השפעתו הניכרת על עולם התזונה והספורט - הטון הנחרץ שלו הצליח לעורר כעס בקרב רבים

זמן צפייה: 03:03

"אחת התפיסות המוטעות ביותר בתזונת ספורט, היא שנחוץ חלבון מן החי לביצועים ברמות גבוהות", מציינים בסרט "כוח טבעי". הסרט, שהועלה לאחרונה לשירות הסטרימינג "נטפליקס" הפך למשפיע במיוחד על עולם התזונה והספורט. זאת, משום שהטענה העומדת במרכזו היא ניפוץ התפיסה הרווחת שלפיה בשר וביצים הם מקורות החלבון הראויים, ומציג לראווה ספורטאי-על שבנויים לגמרי מתפריט טבעוני.

בסרט, אורח החיים הטבעוני מוצג כנכון ובריא לעומת כל תפריט אחר. הנחרצות שלו מצליחה לגרום גם לטבעוניים להרגיש שלא בנוח, ולמתנגדי הטבעונות ממש להתרגז. "לבוא ולהגיד שהספורטאים בסרט השתפרו בגלל הטבעונות, זה קצת בעייתי", אמרה מעיין אליאסי, מאמנת כושר, אלופת הארץ בפיתוח גוף טבעי.

"אני פותחת את הבוקר עם טופו, קצת מלח ופלפל, סייטן ויש לי אומגה שלוש בתזונה, כי אני מוסיפה גם אצות", הוסיפה אליאסי. "גם כשהייתי באיטליה וזכיתי, ניגשה אליי מישהי ברזיאלית ואמרה לי -'איך יכול להיות שיש לך שרירים?'.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מחקר חדש: טבעונות עשויה לעצור את התפתחות מחלת הסרטן

מפטריות או מסויה: היכן נמצא ההמבורגר הטבעוני הטעים ביותר?

רופאים בבלגיה: להעמיד לדין הורים שמגדלים ילדיהם כטבעוניים

מעיין אליאסי, מאמנת כושר טבעונית
מעיין אליאסי, מאמנת כושר טבעונית | צילום: החדשות 13

ככל שחולף הזמן, תזונאים, מאמני כושר, רופאים, מבינים שמה שנכון לגוף אחד לא בהכרח נכון לאחר. לא קיימת דיאטה שמתאימה באופן גורף לכולם: "התזונה חייבת להיות מאוזנת", ציינה איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית, רכזת תחום התזונה של הסגל האולימפי במכון וינגייט. "אולי זה לא כל כך אטרקטיבי כי זה לא חייב להיות קיצוני. בהחלט חשוב לשים דגש על לאכול פחות מזונות מעובדים", הוסיפה.

העקרונות שכמעט כולם מסכימים עליהם הם אכילת יותר ירקות ופחות סוכרים ומזון מעובד, ובעיקר ניסוי ותעייה. כלומר, חיפוש עצמאי של כל אחד אחר התפריט שיגרום לאדם להרגיש טוב עם הגוף שלו.