רופאים בבלגיה: להעמיד לדין הורים שמגדלים ילדיהם כטבעוניים

לפי ההצהרה, שהתפרסמה על ידי האקדמיה הרפואית המלכותית במדינה בעקבות מספר סיבוכים ומקרי מוות בקרב ילדים טבעוניים, אורח חיים טבעוני לא מומלץ רפואית ואף אינו מוסרי

זמן צפייה: 06:33

בעקבות מספר סיבוכים בקרב ילדים ואף מספר מקרי מוות, פרסמה האקדמיה הרפואית המלכותית הבלגית החלטה לפיה זה לא מוסרי לגדל ילדים כטבעוניים, וכי יש להעמיד הורים שעושים זאת לדין. לדעת הרופאים הבלגים, תזונה טבעונית עבור ילדים יכולה להיות מספקת רק בתנאי שנערכות בדיקות דם, בדיקות השגחה רפואית וניתנים תוספי תזונה של ויטמינים - שמרבית ההורים לא מוסמכים לספק.

לכן, לטענתם, לא מומלץ רפואית לגדל ילד, בייחוד בתקופת הגדילה, על בסיס דיאטה שאינה יציבה פוטנציאלית ומתבססת על תוספים באופן תדיר.

"ככל שיש יותר הגבלות בתזונה יש יותר סיכויים לפתח מחסורים", ציינה ברז'יט כוכבי, תזונאית, "בגילי ינקות ותינוקות שיש פריצת גדילה מאוד גדולה, הדרישות התזונתיות גדלות. אין בעיה להיות טבעוני כל עוד עושים זאת בליווי איש מקצוע ונותנים את התוספים שצריך, אבל רב ההורים לא עושים זאת".

ילדים אוכלים (אילוסטרציה)
ילדים אוכלים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

"הרבה הורים מגדלים ילדים טבעוניים ואין להם את הידע הדרוש, הם עושים זאת 'כדרך הטבע'. זה דורש להיות כל הזמן בהיכון ולעשות את הבדיקות הנדרשות".

מהצד השני, גדי סוקניק, טבעוני כבר שבע שנים, התנגד נחרצות וטען שלא ניתן לסמוך על הקביעה של המוסד הבלגי: "אני מניח שכמו רב המוסדות, גם בארץ וגם בחו"ל, הם ממומנים על ידי בעלי אינטרסים, בעלי הון - כולל הגופים שהם אמורים לפקח עליהם. אנחנו היונק היחידי על פני כדור הארץ שממשיך לשתות חלב גם אחרי גיל ינקות, והנזקים הם ברורים".