מחקר חדש: טבעונות עשויה לעצור את התפתחות מחלת הסרטן

ניסוי אמריקני מצא כי חומצת האמינו "מתיונין", שנמצאת במוצרים מן החי - גורמת לצמיחת גידולים ממאירים. לפי המחקר, הימנעות מתרכובת זו, בשילוב כימותרפיה, עוזרת להפסיק את התפשטות המחלה

זמן צפייה: 07:51

מחקר חדש שנעשה בארצות הברית, חושף כי טבעונות עשויה להקטין את הסיכויים לחלות בסרטן, ואף להאט את התפתחותם של גידולים ממאירים. המחקר, שנעשה בעכברים ולאחר מכן בבני אדם, בחן את השפעת חומצת האמינו "מתיונין" על גידולים סרטניים – חומר שנמצא בבשר ובמוצרי חלב.

בתחילת הניסוי, הסירו החוקרים את החומצה ממזון שניתן לקבוצת מכרסמים עם מחלת הסרטן. לאחר זמן ממושך שבו הקבוצה ניזונה ממאכלים נטולי מתיונין - התברר כי התפתחות הגידולים שלהם עוכבה. כאשר שינוי התזונה שולב יחד עם מתן תרופות כימותרפיות או עם טיפולי הקרנות, התפשטות המחלה הופסקה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

מפטריות או מסויה: היכן נמצא ההמבורגר הטבעוני הטעים ביותר?

רופאים בבלגיה: להעמיד לדין הורים שמגדלים ילדיהם כטבעוניים

מיקי חיימוביץ': "לא אוכל לשבת במליאת הכנסת על כיסא מעור פרה"

דוכן ירקות
דוכן ירקות | צילום: רוני שיצר

כאשר הניסוי צלח את שלביו הראשונים, החלה להשתתף בו קבוצת בני אדם. החוקרים העניקו לחמש נשים ולגבר אחד, בני 49 עד 58, מזון נטול מתיונין במשך שלושה שבועות - ותוצאות דומות התקבלו. בסוף התקופה, רמות המתיונין בדמם ירדה ב-83%.

פרופסור ג'ייסון לוקסייל, ביולוג ומומחה בתחום באוניברסיטת "דיוק" שבצפון קליפורניה, הסביר כיצד הניסוי השפיע על המשתתפים בו: "לירידה במתיונין הייתה השפעה דומה על חילוף החומרים לזה שנרשם בעכברים". לדבריו, "ממצאים אלה מספקים הוכחה לכך ששינוי תזונתי יכול להשפיע על חילוף החומרים של התאים הגידוליים".

נטלי פורטמן
נטלי פורטמן | צילום: גטי

המחקר הייחודי נעשה אחרי לא פחות מארבעה עשורים שמאמר אחר, פורץ דרך בתחומו - טען כי לתאים סרטניים ישנה "תלות מוחלטת במתיונין".

מאכלים דלי מתיונין כוללים פירות, אגוזים, ירקות, דגנים וקטניות – או במילים אחרות, תזונה טבעונית. ההימנעות ממזונות שמוקרם מן החי מאגדת אנשים רבים בשנים האחרונות, הן בזכות היתרון הבריאותי והן בזכות האמירה המוסרית. כיום, משטר תזונתי זה מועדף על ידי מובילי דעת קהל וסלבריטאים נוספים, כמו השחקנית נטלי פורטמן והזמרת אריאנה גרנדה.