מהפכה נשית - במטבח: השפיות שמשנות את כללי המשחק

במשך שנים נשים נותרו מחוץ למטבחים של מרבית המסעדות היוקרתיות והמקצועיות. כיום המצב הולך ומשתפר - אך הדרך לשוויון בתחום הקולינריה עוד ארוכה. "תמיד יש ויכוחים טיפשיים, קשה לקבל כבוד"

זמן צפייה: 07:35

שנת 2019 הייתה שנת שיא לשפיות ברחבי העולם. 20% מכלל הטבחים המקצועיים החדשים ברשימת "מישלן", היוקרתית ביותר בעולם האוכל, הן נשים. אחרי שנתיים שחונות בתחום, מדובר בצעד מבורך. אבל עבור רבות - מעט ומאוחר מדי. על אף הסטיגמה שלפיה "מקומה של האישה במטבח", גם בתחום זה, נשים נאלצו ונאלצות להילחם.

"תמיד עולים ויכוחים טיפשיים. קשה לקבל כבוד כי אנשים רואים בנו זרות, כי יש אישה במטבח", סיפרה פלורה מיקולה, בעלים ושפית מסעדת "אבורג'ה פלורה". כמו שפים רבים בצרפת, מיקולה החלה את ייעודה כטבחית כבר בגיל 16 בעיר אביניון שבדרום המדינה. "כשביקשתי ללכת לבית ספר לבישול אמרו לי 'את בת, זה לא מקצוע עבורכן'. באותו זמן, היה מאוד קשה במטבח, ושאלו אם אני בטוחה ואמרתי - 'אני רוצה לעשות את זה'", סיפרה מיקולה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זילופים, קישוטים ובצק סוכר: טרנד עיצוב העוגות שכבש את ישראל

עוגות מפוארות ודבש בטעם מנטה: החידושים בשולחן ראש השנה

צילום אמנותי ועוגות מעוצבות: ההורים שמשתגעים ביום הולדת שנה

פלורה מיקולה, שפית
פלורה מיקולה, שפית | צילום: החדשות 13

שפית מוערכת אחרת, אמנדה כהן שעובדת בניו יורק, הוסיפה: "הבעיה הכי גדולה שלי היא עם התקשורת. יש מעין סירוב להלל שפיות. על שערי העיתונים והמגזינים תמיד מופיעה אישה אחת ותשעה גברים".

אניטה לו, שפית נוספת, אמרה: "יש אמירה, שגברים מבשלים בשביל התהילה ונשים בשביל האהבה. אם זה כך - הסיבה היא החינוך שלנו, וגם המבנה החברתי. כשפית את רוצה להשפט על סמך העבודה שלך. אין לזה קשר למגדר".