עוגות מפוארות ודבש בטעם מנטה: החידושים בשולחן ראש השנה

השולחן המסורתי משנה את פניו עם מוצרים ישנים אך בטעמים חדשים - דבש בטעמי פסיפלורה ותות וניל, עוגת דבש עם ריקוטה או שוקולד רושה, ורימון עם גרגרים נימוחים. "הקהל מחפש דברים מיוחדים"

זמן צפייה: 07:22

המאכלים המסורתיים על שולחן ראש השנה לא משתנים, אך היצרנים בישראל מנסים לחדש כדי לעשות את החג מעניין יותר – מתפוח שנראה כמו שזיף, רימון בצבע בורדו עם גרגרים נימוחים, דבש דבורים בניחוח מנטה ועוגות מפוארות בטעמים מעניינים.

בישראל מיוצרים יותר מ-20 זנים שונים של דבש, ובהם גבש זעתר, אבוקדו, בצל, מרווה או דרדר. בכוותר של יובל לין, דבוראי מכפר ביל"ו, לא הסתפקו בדבש המוכר והשיקו לכבוד החג קולקציית דבש מיוחדת – פסיפלורה, תות וניל, פירות יער או מנטה, שעולה בסביבות ה-75 שקלים. מקפיץ את המחיר, אך מנסה לכבוש את החך של הקונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פסטיבל דבש, סדנאות יצירה וקיאקים: כל האטרקציות לראש השנה

תאיר ראדה, עהד תמימי והבחירות: הכתבות הנצפות של השנה

כך בני אדם יתקשרו עם מחשבים: הפרויקט הסודי של אילון מאסק

Hoeyyy
דבש

מי שיחפש עוגת דבש קלאסית בלי תוספות מיוחדות, יתקשה למצוא כזאת במאפיות ובקונדיטוריות. בקונדיטוריית "ביסקוטי", למשל, מציעים עוגת דבש מעורבת בגבינת ריקוטה ועוגת שוקולד ומוס דבש בציפוי שוקולד רושה. "הקהל מחפש דברים מיוחדים, שייצרו שיח בין הסועדים סביב השולחן", אמר אמיר פורת, בעלי הקונדיטוריה.

אחד הכוכבים הבלתי מעורערים על שולחן ראש השנה הוא הרימון. הפרי שנחשב לזניח בעבר, חווה בשנים האחרונות שינוי תדמית כאשר מהפכת הבריאות מיתגה אותו מחדש לסופר-פוד, מזון על עשיר בוויטמינים ובנוגדי חמצון. "היופי ברימון שהוא גם מתוק, גם חמוץ וגם מר, וגם המרקם שלו מתפצפץ ועסיסי. אז כל השילוב הזה יוצר תחכום שעושה כיף לאכול אותו בעוד דברים ולא רק בראש השנה", אמרה קרן קורלי, מנכ"לית ניוסנס ריסטרץ'.