כמיליון מתו מקורונה בעולם: "ייתכן שנגיע לשני מיליון קורבנות"

ע"פ בכיר בארגון הבריאות העולמי, לאור העלייה בתחלואה "לא בלתי אפשרי שיהיו שני מיליון מתים מהנגיף". הבשורות המעודדות: בניגוד לגרף התחלואה, גרף התמותה נמצא במגמת ירידה

זמן צפייה: 00:20

מגיפת הקורונה בעולם: בארגון הבריאות העולמי העריכו בסוף השבוע כי ייתכן וימותו כשני מיליון בני אדם ברחבי העולם מקורונה, עד שימצא החיסון המיוחל. על פי ההערכות עד כה מתו כמיליון בני אדם ברחבי העולם – ציון דרך כואב נוסף בהתפשטות הנגיף.

"זה לא בלתי אפשרי שנגיע לשני מליון מתים", אמר אתמול ד"ר מייק ראיין, מנהל תוכנית בריאות החירום בארגון הבריאות העולמי, "השאלה האמיתית היא: האם אנחנו מוכנים, כקולקטיב, לעשות את כל מה שניתן כדי להימנע מהמספר הזה?".

עוד בחדשות 13:

מאות חברות, 9 פייבוריטיות: המירוץ לחיסון – תמונת מצב עולמית

"מקווה להביא את הניצחון": הצצה בלעדית למפקדת הקורונה הלאומית

שיא שלילי חדש: יותר מ-8,000 אובחנו אתמול; 708 חולים במצב קשה

עם זאת ישנן גם בשורות מעודדות, שכן בניגוד לגרף התחלואה העולמי שנמצא במגמת עליה, שיעור התמותה נמצא דווקא במגמת ירידה. מומחים מסבירים כי תקופת הזמן שעברה מאז החלה התפרצות הנגיף, אפשרה למדענים ולרופאים לשפר ולשכלל את פרוטוקול הטיפול, בעיקר בקרב החולים הקשים, באופן שגם הליך ההנשמה וגם מתן התרופות המקלות על המחלה, השתפרו משמעותית.

ד''ר, מייק, ראיין, מנהל, תוכנית, בריאות, חירום, ארגון, בריאות, עולמי,
ד''ר מייק ראיין, מנהל תוכנית בריאות החירום בארגון הבריאות העולמי | צילום: רויטרס

בתוך כך, בארצות הברית שמובילה את גרף התחלואה העולמי, חצו ביממה האחרונה את רף ה-7 מיליון נדבקים מאומתים. יותר מ-208 אלף אמריקנים מתו כבר מהסתבכות הנגיף, כאשר שיאניות התחלואה הן מדינות קליפורניה, טקסס ופלורידה.

באירופה נמשכת התפרצות הגל השני. קצב ההדבקה בספרד הוא הגבוה ביותר ביבשת, והוא עולה בקצב מדאיג, בעיקר בבירה מדריד. אחרי שהוטל השבוע סגר על אזורים אדומים בעיר, בעיקר שכונות עניות שבהן ההתפרצות היא החמורה ביותר, כעת הממשל ממליץ על הטלת סגר חלקי על כל תושבי העיר, כדי לבלום את התפשטות התחלואה במדינה.

גם בבריטניה נמשך הזינוק בתחלואה. על פי הנתונים הרשמים, מקדם ההדבקה בממלכה, ה"R" עלה בשבוע האחרון מ-1.1-1.4 באזורים השונים ל-1.2-1.5 והתחלואה עלתה בכ-60%. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הטיל השבוע שורת מגבלות, בהן סגירה מוקדמת של מקומות הבילוי וצמצום התקהלויות, זאת בנוסף למגבלות קשות יותר שהושתו על אזורי ההתפרצות.

גם במדינות רבות נוספות ביבשת, בהן צרפת, בלגיה, צ'כיה, רומניה ועוד רבות נוספות, נרשמה עליה חדה בתחלואה בימים ובשבועות האחרונים. רבות מן המדינות מטילות הגבלות, חלקן רוחביות וחלקן על אזורי ההתפרצות, במטרה לעצור את ההתפשטות ולמנוע סגר מלא נוסף, כפי שהוטל בישראל.