אזרח אמריקני ראשון מת מהקורונה; 5 אזרחים בריטים אובחנו בצרפת

אזרח ארה"ב מת בעיר ווהאן, מוקד התפרצות המחלה. משרד הבריאות הצרפתי מסר שהחולים נדבקו לאחר ששהו עם אדם שחזר מסינגפור. תאילנד נרשמה כמדינה עם מספר החולים הגבוה ביותר מחוץ לסין

זמן צפייה: 05:02

אזרח אמריקני מת הלילה (שבת) כתוצאה מנגיף הקורונה, והפך לאזרח ארצות הברית הראשון שמת כתוצאה מהווירוס. יש לציין כי הגבר, כבן 60, מת בבית החולים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף.

חמישה אזרחים בריטים, הנמצאים בצרפת, אובחנו כחולי קורונה אחרי ששהו בבקתה באתר סקי עם אדם שלפני כן היה בסינגפור. כך נמסר ממשרד הבריאות הצרפתי. לדברי השרה אגנס בוזין, אחד מהנדבקים הוא ילד בן תשע, אבל הוסיפה שאף אחד מהם לא במצב קשה. מספר החולים שאובחנו בצרפת עומד כעת על 11 בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הרופא שחשף את הנגיף מת – ובסין זועמים: "כמה עוד תשקרו?"

הנהלים הוחמרו: חוזרים מתאילנד עם תסמינים – יחויבו בבידוד

חרף איסור הטיסות: משרד התחבורה אישר להטיס ציוד הומניטרי לסין

Thai Royal Guards Wear Masks Inside The Royal Palace In Bangkok
המשמר המלכותי של תאילנד לובשים מסכות בתוך הארמון בבנגקוק | צילום: רויטרס

על פי דיווחים, הרשויות בסין חסמו תוכנית של "פוקסקון", יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם המספקת בין היתר לחברת "אפל", להמשיך בייצור במפעלים בעיר שנג'ן שבמחוז גואנגדונג. זאת, בשל חשש כבד לאפשרות להידבק שם בנגיף.

במקביל, משרד הבריאות בתאילנד הודיע הבוקר על שבעה מקרים חדשים של נגיף הקורונה, מה שמעלה את מספר האנשים שנדבקו במדינה ל-32, כאשר חמישה מהם הבריאו, והופך אותה למדינה עם מספר החולים הגבוה ביותר מחוץ לגבולות סין.

בתוך כך, מניין המתים כתוצאה מהווירוס עלה ל-725 בני אדם, כאשר הרוב המוחלט מהם הם ממחוז חוביי, מוקד ההתפרצות. 25 בני אדם בלבד מתו מחוץ למחוז. כ-35 אלף מקרים זוהו בעולם, גם בנתון זה הרוב המוחלט הוא מסין, וכ-2,300 בני אדם החלימו מהנגיף.

Funeral Parlour Staff Members In Protective Suits Help A Colleague With Disinfection After They Transferred A Body At A Hospital, Following The Outbreak Of A New Coronavirus In Wuhan
צילום: רויטרס

אתמול, משרד הבריאות בישראל הודיע על החמרת נהלים בכל הנוגע לחשד לנגיף הקורונה, כך שכל אדם שחזר מסין, תאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו ולקה בתסמיני מחלה כגון חום גבוה, שיעול או קושי נשימתי – יחויב בבידוד.

נוסף על כך, כמובן, יחויב בבידוד כל אדם ששהה עם חולה בנגיף ולקה באחד התסמינים. אדם שמגיע לישראל ועונה על אחד הקריטריונים ובמקביל מפתח סימני מחלה, צריך לגשת למרפאה או בית חולים תוך כיסוי האף והפה במסכה. במקביל, עליו להימנע ממגע עם הסובבים אותו ומנסיעה בתחבורה ציבורית. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עמה", נמסר ממשרד הבריאות.

Tourists Are Checked With A Thermal Scanner By An Officer, As They Board To A Cruise Ship, Following An Outbreak Of The New Coronavirus, In Colombo
בדיקת חום לתיירים העולים לשיט באונייה, קולומבו, סרי לנקה | צילום: רויטרס

ביום חמישי, משרד התחבורה הודיע שיאפשר לחברת ק.א.ל להוביל ציוד הומניטרי לסין. מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, החליט לאפשר לחברה להטיס את המוצרים לאור בקשות להובלת ציוד רפואי שהתקבלו בימים האחרונים בחברה.