הנהלים הוחמרו: חוזרים מתאילנד עם תסמינים - יחויבו בבידוד

משרד הבריאות הרחיב את ההגדרה לחשד לקורונה גם למי שחזר מיפן, הונג קונג, סינגפור, קוריאה הדרומית ומקאו, ולקה בתסמינים מחשידים כגון קושי נשימתי. "יחד נוכל למנוע את התפרצות המחלה"

זמן צפייה: 01:48

בהלת הנגיף הסיני: משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על החמרת נהלים בכל הנוגע לחשד לנגיף הקורונה, כך שכל אדם שחזר מסין, תאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו ולקה בתסמיני מחלה כגון חום גבוה, שיעול או קושי נשימתי – יחויב בבידוד.

נוסף על כך, כמובן, יחויב בבידוד כל אדם ששהה עם חולה בנגיף ולקה באחד התסמינים. אדם שמגיע לישראל ועונה על אחד הקריטריונים ובמקביל מפתח סימני מחלה, צריך לגשת למרפאה או בית חולים תוך כיסוי האף והפה במסכה. במקביל, עליו להימנע ממגע עם הסובבים אותו ומנסיעה בתחבורה ציבורית. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עמה", נמסר ממשרד הבריאות.

לעוד כתבות בנושא:

הרופא שחשף את הנגיף מת – ובסין זועמים: "כמה עוד תשקרו?"

מספר החולים בקורונה על אוניית התענוגות שמצויה בהסגר – הוכפל

"העסקים נפגעים": ביקור בצ'יינה טאון במנהטן בצל בהלת הקורונה

נוחתים בנתב''ג
נוחתים בנתב''ג | צילום: שאטרסטוק

יותר מ-630 איש מתו מאז התפרצות הנגיף, כך עדכנו היום במשרד הבריאות הסיני. בנוסף, למעלה מ-31,000 איש נדבקו בו, רובם המוחלט בסין, בפרט במחוז חוביי שבירתו ווהאן, ובעוד יותר מ-25 מדינות ברחבי העולם.

בתוך כך עלה ל-61 מספר הנדבקים בקורונה בספינה "פרינסס דיימונד" העוגנת מול חופי טוקיו ביפן, כשעליה 3,700 נוסעים ואנשי צוות, בהם גם כ-15 ישראלים. ספינה נוספת, ועליה עוד כמה אלפי נוסעים ואנשי צוות, עוגנת מול חופי הונג  קונג. שתי הספינות נמצאות בבידוד של 14 ימים.

חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה
חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, משרד התחבורה הודיע שיאפשר לחברת ק.א.ל להוביל ציוד הומניטרי לסין. מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, החליט לאפשר לחברה להטיס את המוצרים לאור בקשות להובלת ציוד רפואי שהתקבלו בימים האחרונים בחברה.

פלדשו פעל מול המטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות על מנת להחריג את ק.א.ל מההגבלות שהוטלו על צוותי חברות תעופה שהגיעו מסין ולאפשר לצוותי המטוסים שלה לפעול בתנאים שהחברה יכולה לעמוד בהם.

פועל סיני מובהל לבית החולים סורוקה בתוך מערכת להובלת מטופל בצורה מבודדת מהסביבה
פועל סיני מובהל לבית החולים סורוקה בתוך מערכת להובלת מטופל בצורה מבודדת מהסביבה | צילום: חדשות 13

במקביל, מחוז צ'ונגצ'ינג שבסין האשים את העיר העתיקה במדינה - דאלי, כי ביקשה באופן לא תקין וב"דרישת חירום" משלוח של 598 ארגזי מסיכות שיועדו עבור המחוז. העיר דאלי לא השיבה את המסיכות משום שחילקה את התכולה לתושבים. ממשל סין העביר לאיחוד האירופי בקשה לקבלת ציוד רפואי. במקביל, תושבי הונג רבים פשטו על חנויות האזור ורכשו ציוד ונייר טואלט רב. זאת, בזמן שהממשל באזור המנהלי המיוחד הזהיר כי שמועות שמסתובבות ברשתות על מחסור פוגעות במאבק העיר כנגד התפרצות.