הישראלים הנצורים מתעדים: ארוחת שישי על "ספינת הקורונה"

כ-15 ישראלים נמצאים בבידוד על האונייה שעליה הוטל הסגר עקב הימצאות הנגיף - ונאלצו לערוך קידוש בלב ים במקום בביתם בארץ. "מביאים לנו ארוחות בדלת - לא יודעת איך נחזיק מעמד 14 ימים ככה"

זמן צפייה: 09:04

כ-15 הישראלים הנצורים על ספינת "נסיכת היהלום", יחד עם עוד כ-3,700 נוסעים ואנשי צוות, היו בטוחים שיעשו את ארוחת השישי יחד עם המשפחה בביתם בישראל. אך לפני שלושה ימים, בתום שיט בין הונג קונג, וייטנאם ויפן, הם מצאו את עצמם בלי הכנה מוקדם בתוך מעבדה אנושית צפה, כלואים בחדרים.

ניקול בן דוד ואימה ברוריה לוי הגיעו עם עשרה בני משפחה כדי לחגוג יום הולדת לדוד ולדודה. שתיהן נמצאות יחד בבידוד בחדר, כאשר שאר המשפחה מפוזרת בחדרים באוניה ללא היכולת להיפגש.

"עד עכשיו לא כל כך עיכלתי", אמרה ברוריה. "היום כבר היינו אמורים להיות בבית, באילת, ולצערנו אנחנו עדיין פה. נקווה רק שלא נידבק, שנחזור בריאים ושהסיפור הזה ייגמר מהר". ניקול הוסיפה: "נותנים לנו ארוחות בדלת. לא יודעת איך נחזיק מעמד 14 ימים ככה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הנהלים הוחמרו: חוזרים מתאילנד עם תסמינים – יחויבו בבידוד

הרופא שחשף את הנגיף מת – ובסין זועמים: "כמה עוד תשקרו?"

קצב התפשטות הנגיף הסיני נותן סיבה לאופטימיות • פרשנות

Xdfjsq
ישראלים עושים קידוש על הספינה הנצורה בחופי יפן | צילום: חדשות 13

עודד ורחל, קיבוצניקים מגבעת השלושה, נמצאים בבידוד על האונייה כבר כמה ימים. "כשהגענו לעגון בנמל בטוקיו בחזרה, השלטונות לא קיבלו אותנו. משרד הבריאות היפני עלה לאונייה, בלב ים ממש, לא נתנו לנו להתקרב לחוף", סיפרה רחל. עודד הגדיר את המצב שבו הם נמצאים כ"אוניית מצורעים".

כל הנוסעים על האונייה צריכים להישאר עליה בבידוד במשך 14 יום. עד כה נדבקו בנגיף הקורונה כבר 61 נוסעים, בעוד 20 נוסעים הורדו מהספינה ונלקחו לטיפול. "אנחנו סגורים בחדר", תיארה רחל, "אין לנו אפשרות לצאת למסדרון. המזל הוא שיש לנו פה מרפסת שאפשר לפתוח ולנשום אוויר. מלבד זה, אסור לנו בכלל לצאת".

Sanezp
צוות הספינה הנצורה שבחופי יפן מעבירים אוכל לנוסעים שבבידוד | צילום: חדשות 13

למרות ההסגר על סין והבריחה ההמונית של תיירים, תושבים זרים ודיפלומטים – כמה מעובדי משרד החוץ הישראלי נשארו בסין בעוד בני המשפחות שלהם חזרו ארצה. אחד מהדיפלומטים שנשארו הוא פלג לוי, קונסול כללי וראש הנציגות בגואנגז'ו, סיפר כי עושים בדיקות חום לכל מי שנכנס לקניון או לחנות, ולמי שיש חום לא נותנים להיכנס למתחם.

"אין מסכות", סיפר פלג. "זה הדבר שהכי חסר פה. כל מסכה משקלה זהב. אין תרופות מערביות. הקופאיות בסופר לבושות במשקפיים, מסכה ומעיל".

עד היום, כ-31,500 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה, רובם המוחלט בסין, בפרט במחוז חוביי שבירתו ווהאן, ובעוד יותר מ-25 מדינות ברחבי העולם. 638 מתו, כאשר הרוב המוחלט הם סינים, ו-1,764 הבריאו.